وبلاگ آموزشی تفریحی علمی

هدیه عجیبی که جناب خان به مهمان خندوانه داد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رامبد جوان شب گذشته در برنامه خندوانه میزبان نازنین بیاتی بود.


رامبد جوان بار دیگر همراه با مهمانان پرشور برنامه خندوانه از شبکه نسیم مهمان خانه های مردم شد.


در این قسمت از برنامه کلیپی از بازدید رامبد جوان و عوامل خندوانه از شهر تبریز که به تازگی پایتخت گردشگری ایران در فصل تابستان معرفی شده است، پخش شد.


در ادامه رامبد جوان در صحبت های خود از مردم درخواست کرد که در طرح آزادسازی زندانیان بی گناه مشارکت کنند و ضمن اشاره به حواشی موجود گفت: اگر کسی مارا متهم نکند با جمعی از هموطنان عزیزمان قصد کمک به زندانی های بی گناه را داریم.


پس از این امیرکربلایی زاده برای اجرای استندآپ کمدی بر روی صحنه آمد.


کربلایی زاده با صحبت های طنزآمیز خود روسای جمهور را یار دوازدهم در بازی های جام جهانی معرفی کرد و گفت: پاقدم روسای جمهور در برد و باخت هر تیم متفاوت است. با حضور برخی از روسای جمهور ،تیم با اختلاف دو گل جلو می افتد و بعضی مواقع هم تیم ،بازی در حال بُرد را با ۲۸ گل خورده می بازد.


وی در ادامه به واکنش سرمربیان تیم ها در کنار زمین اشاره کرد و درباره بازیکنان اظهار داشت: در جام جهانی چهره بازیکنان تغییر می کند، واکنش هایشان پس از گل زنی هم صورت های مختلف دارد که کاشت و برداشت، خواباندن بچه و تیراندازی چند نمونه از آن است.


کربلایی زاده در پایان استندآپ خود از کسانی که با برگزاری جام جهانی برای چند روز هم که شده دل کودکان نیازمند، کودکان کار و کودکانی که زیر بمب های شیمیایی قرار دارند را خوشحال می کنند، تشکر کرد.


در ادامه رامبد جوان درباره برنامه قاچ که از شنبه تا سه شنبه پخش می شود، توضیح داد: در این برنامه نوجوانان می توانند بازی های جام جهانی حتی بازی های فینال را گزارش کنند.


در ادامه نازنین بیاتی بازیگر سینما و تلویزیون به جمع خندوانه ای ها پیوست.


وی درباره فعالیت های بازیگری خود گفت: در حال حاضر ۲۸ ساله هستم. از سال ۱۳۹۰ بازیگری را آغاز کردم و در این ۷ سال بازی در ۱۰ فیلم، یک تئاتر و برگزاری یک نمایشگاه نقاشی در کارنامه هنری من ثبت شده است.


بازیگر فیلم آینه بغل افزود: چند وقت است که مشغول دورخوانی فیلمنامه ای با کارگردانی علی هاشمی هستم. در این فیلم با مهدی هاشمی همبازی می شوم.


نازنین بیاتی در ادامه گفت:افسوس می خورم که هرگز نتوانستم با خسرو شکیبایی همبازی شوم.


بیاتی ۳ ویژگی مهربانی، دست و دل بازی و ترس از ناراحت کردن دیگران را به عنوان ویژگی های اصلی در رفتار خود برشمرد و گفت: از همینجا از پدر و مادرم بابت کارهایی که پنهان از آنها انجام داده ام، عذرخواهی می کنم.


وی در تعریف یکی از کارهای پنهانی خود گفت: یک بار در امتحان املاء نمره یک گرفتم و به دلیل اینکه جرات نداشتم به مادرم نشان دهم خودم به جای مادرم برگه املاء را امضا کردم.


در ادامه جناب خان نیز به خندوانه آمد.


وی یک کیف مدرسه ای، مداد رنگی و یک لقمه نان و سبزی به نازنین بیاتی هدیه داد و گفت: عموجان سرگرم فیلم ها که می شوی از درس هایت غافل نشو.


جناب خان نیز به پیروی از بیاتی، خاطره پنهانی خود را تعریف کرد که در این خاطره خراب کاری خود در خواب را گردن بهنام دوستش انداخته بود و بابت آن از بهنام و عمه سخدر عذرخواهی کرد.


سپس رامبد جوان یک قرآن ترجمه صریح حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و لوح خندوانه را به نازنین بیاتی تقدیم کرد.

musiceiranian.ir


برچسب ها : مهمان خندوانه ,
+ نوشته شده در 1397/8/29ساعت 17:54 توسط علی | | تعداد بازدید : 0

رابی مولر درگذشت

رابی مولر فیلمبرداری که با کارهای درخشان در فیلم‌های ویم وندرس، جیم جارموش و لارنس فون‌تریه به مشهور بود، در ۷۸ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رابی مولر فیلمبردار هلندی در اثر ابتلا به گونه‌ای بیماری مغزی که توان تکلم و حرکت را از او گرفته بود، در ۷۸ سالگی درگذشت.

او با کارگردان‌های مشهور سینما از جیم جارموش گرفته تا ویم وندرس و لارنس فون‌تریه همکاری‌های موفقی داشت. خبر درگذشت او با واکنش سریع جارموش روبه‌رو شد که در توییتر نوشت: «رابی مولر پراستعداد و درخشانی را از دست دادیم که جایگزینی ندارد. من خیلی دوستش داشتم. خیلی به من آموخت. اگر او نبود احتمالا چیزهای زیادی را درباره فیلمسازی نمی‌آموختم.»

مولر سال ۱۹۴۰ در هلند به دنیا آمد و همانجا در مدرسه فیلمسازی درس خواند. او کارش را به عنوان دستیار فیلمبردار آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های کوتاهی مثل «۲۰۰۰ سال نوری»‌ اثر ویم وندرس مدیر فیلمبرداری شد.

همکاری او با وندرس پس از آن ادامه یافت و در نخستین فیلم بلند وندرس با عنوان «تابستان در شهر» فیلمبرداری را عهده‌دار شد. حاصل همکاری این دو چهره سرشناس سینما ۱۰ فیلم سینمایی بود. آن‌ها با فیلم «دوست آمریکایی» که اقتباسی سینمایی از اثر پاتریشیا های اسمیت بود، به شهرت رسیدند اما بدون شک برجسته‌ترین و موفق‌ترین فیلمشان«پاریس، تگزاس» بود که نخل طلایی کن را در سال ۱۹۸۴ دریافت کرد.

رابی مولر پس از به شهرت رسیدن پیشنهادهای بسیاری از آن سوی آتلانتیک در آمریکا دریافت کرد و آنجا با چهره‌های نامداری چون پیتر بوگدانوویچ و ویلیام فردکین پشت دوربین نشست. او علاوه بر آن با فیلمسازان کمتر شناخته شده و جوان‌تر سینمای آمریکا در آن دوران مانند جیم جارموش همکاری کرد که حاصل آن فیلم «مغلوب قانون»‌ شد. همکاری او با جارموش ادامه یافت و او فیلمبرداری «قطار مرموز»، «مرد مرده»‌ و «گوست داگ، سلوک سامورایی» را به انجام رساند.

او که در دهه ۹۰ میلادی فیلمبردار بسیاری مشهوری شده بود، به عنوان یکی از پیشگامان فیلمبرداری دیجیتال نقش موثری در موفقیت فیلم «رقصنده در تاریکی» به کارگردانی لارنس فون‌تریه داشت که نخل طلایی جشنواره کن در سال ۲۰۰۰ را دریافت کرد.

مولر آخرین بار در سال ۲۰۰۲ در فیلم «مردمان همیشه در مهمانی»‌ به کارگردانی مایکل وینترباتم به عنوان مدیر فیلمبرداری یک اثر بلند سینمایی حضور یافت.

برچسب ها : رابی مولر درگذشت ,
+ نوشته شده در 1397/8/23ساعت 6:36 توسط علی | | تعداد بازدید : 0

دلایل افزایش قیمت کاغذ از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش افکارنیوز، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دلایل افزایش قیمت کاغذ و انتقاداتی که از سوی برخی مصرف کنندگان به پایین بودن کیفیت این کالا در کشور وارد می‌شود, گفت: فضای تولید و مصرف کاغذ در کشور فاصله زیادی با یکدیگر دارند و بخش زیادی از کاغذها به صورت وارداتی تهیه می‌شوند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عوامل زیادی بر قیمت کاغذ تاثیرگذار هستند, افزود: تغییرات نرخ کاغذ در بازارهای جهانی موجب بالا رفتن قیمت کاغذ در کشور ما هم شد.


وی گفت:به همت کمیته و کارگروه کاغذ تلاش‌هایی صورت گرفته است تا کاغذ همچنان در بین کالا‌های اساسی بماند.


صالحی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر جلساتی با حضور دولتمردان و انجمن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کاغذ برگزار و تصمیماتی در خصوص تولید و مصرف کاغذ گرفته شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما به لحاظ تامین کاغذ دچار مشکل نیستیم و التهابات اخیر به دلیل بالارفتن قیمت کاغذ در بازار‌های جهانی است


afkarnews.com


برچسب ها : دلایل افزایش قیمت کاغذ ,
+ نوشته شده در 1397/8/17ساعت 22:32 توسط علی | | تعداد بازدید : 0

«ماه گرفتگی» چه زمانی اکران می شود؟

به گزارش افکارنیوز، هادی انباردار تهیه کننده سینما درباره آخرین وضعیت اکران «ماه گرفتگی» گفت: با انجمن سینمای دفاع مقدس یک جلسه داشتیم و قرار شد طی یکی دو هفته آینده برنامه قطعی اکران این فیلم اعلام شود.


وی افزود:به عنوان تهیه کننده«ماه گرفتگی» نظرم این است که هرچه زودتر این فیلم اکران شود.


تهیه کننده سینما ادامه داد: قرار شد تا دوستان در جلسه شورا جریان اکران این فیلم را مطرح کنند از سویی اصلاحیه هایی که خود کارگردان مد نظر دارد اعمال شود تا در چارچوب اکران قرار بگیرد.


لازم به ذکر است؛ «ماه‌گرفتگی» قصه‌ای را در بستر روزهای پر التهاب سال 88 روایت می‌کند، کامبیز دیرباز و سارا خوئینی ها به‌عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند و شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی نیز حضور دارند.


دیرباز با ظاهر و نقشی متفاوت در این فیلم دیده خواهد شد. مسعود اطیابی کارگردان و هادی‌ انباردار تهیه‌کننده «ماه‌گرفتگی» است.

afkarnews.com

+ نوشته شده در 1397/8/9ساعت 15:36 توسط علی | | تعداد بازدید : 0

ای‌کاش جشنواره تئاتر فجر همچنان آیین‌نامه نداشت!

ای‌کاش شهرام کرمی تلاشی برای تصویب و انتشار این آیین‌نامه نمی‌کرد؛ ای‌کاش جشنواره همچنان هیچ دستور‌العملی نداشت. انتشار این آیین‌نامه صرفاً تلاش برای قانونی‌کردن همه رفتارهای فاقد قانون و گاه حتی فاقد منطق برگزارکنندگان جشنواره به‌نظر می‌رسد.

همواره یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر (و همچنین سایر جشنواره‌های هنری دولتی) می‌شد مشخص و ثابت نبودن سیاست‌ها در شیوه برگزاری هر دوره از جشنواره بود، به‌بیان دیگر در هر دوره از جشنواره با نظر و سلیقه دبیر و مدیر اداره‌کل هنرهای نمایشی تغییرات بعضاً اساسی در جشنواره پدید می‌آمد و البته در دوره یا دوره‌های بعد این تغییرات دوباره دستخوش تغییر می‌شد. تغییر در بخش‌های مختلف جشنواره؛ رقابتی برگزار شدن یا نشدن جشنواره؛ شکل و شیوه حضور گروه‌ها در جشنواره؛ چگونگی مشارکت استان‌ها در جشنواره؛ فرایند مدیریت بخش بین الملل و... بخشی از این تغییرات سالیانه و سلیقه‌ای بود که باعث شده بود جشنواره پس از سی و شش دوره همچنان در حال آزمون و خطا باقی بماند.

یکی از وعده‌های شهرام کرمی در قامت مدیر جدید اداره‌کل هنرهای نمایشی تدوین و تصویب آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر بود، آیین‌نامه‌ای که به‌گفته کرمی باعث جلوگیری از سیاست‌گذاری و اداره سلیقه‌ای جشنواره تئاتر فجر خواهد شد.

در واپسین روزهای خرداد ماه بالاخره آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر که به‌تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رسیده بود منتشر شد. اما نگاهی به محتوای آیین‌نامه نشان می‌دهد که قرار است در بر همان پاشنه سابق بگردد و با این آیین‌نامه انتظار هیچ تغییری را در فرایند برگزاری جشنواره نباید داشت.

1 آیین نامه برگزاری جشنواره تئاتر فجر مشتمل بر 2 فصل، 11 بخش و 4 تبصره است که در فصل اول آن اهداف، چشم انداز، ماموریت، دستاوردها، ارزش های کلیدی و ضوابط کلی جشنواره بیان شده اند. فصل دوم نیز به آیین نامه اجرایی جشنواره اختصاص دارد که تعریف جامعی از ارکان جشنواره، تقویم و زمانبندی، بخش های جشنواره، فرایندها و حمایت مالی بیان کرده است.از نخستین صفحه آیین نامه تا قسمت "ب" از فصل دوم که به تقویم وزمانبندی جشنواره اختصاص دارد نه آیین نامه جشنواره که بیشتر شبیه اساسنامه جشنواره است.در تعریف حقوقی"اساسنامه" آمده است: (اساسنامه به قوانین وقواعدی گفته می شود که اهداف ماهیت- ماموریت کلی و سند راهبردی یک تشکل را تعریف و تبیین می کند. اساسنامه قانون بالادستی است که حوزه اختیارات و همچنین ارکان تشکیل دهنده را معین می کند.) در حالی که تعریف حقوقی "آیین نامه "چیز دیگریست:( آیین نامه به مقرراتی گفته می‌شود که مدیران صلاحیت داروضع و در معرض اجرا می‌گذارند خواه هدف آن تسهیل اجرا و تشریح قانونی از قوانین موضوعه باشد و خواه در مواردی باشد که اساسا قانونی وضع نشده‌است.)

با این توضیح تقریبا دو سوم از آیین نامه تصویب شده که به معرفی چشم اندازها و اهداف و ماموریت ها و ارکان جشنواره اختصاص دارد در واقع کوچکترین ربطی به موضوع آیین نامه برگزاری جشنواره ندارد . فصل اول که به اهداف و چشم انداز و ماموریت و دستاوردها و ارزش های کلیدی اختصاص دارد کلی ؛ شعار زده و غیر فنی است و مثلا به راحتی می توان مواردی که در بخش های اهداف؛ ماموریت ها و چشم اندازجشنواره آمده را بایکدیگر جابه جا کرد یا حتی موارد دیگری را نیز به ان اضافه کرد.ضمن انکه اصولا بخش دستاوردها از نقطه نظر مسایل حقوقی تنظیم اساسنامه در این فصل زاید به نظر می رسد.چرا که اصولا "دستاورد" در پایان انجام یک امر محقق شده و مربوط به اینده است و از دوحال خارج نیست: یا به تحقق اهداف مربوط می شود یا فراتر از اهداف حاصل می شود و بنابراین قابل طرح در اساسنامه یا آیین نامه نیست چرا که مسئولیت حقوقی خاصی را متوجه برگزارکنندگان نمی کند.

فراتر از اینها در بند اول از چشم انداز جشنواره می خوانیم: "جشنواره قرار است به الگویی شایسته برای برگزاری سایر جشنواره های نمایشی در کشور تبدیل شود. " سوالی که به ذهن خطور می کند این است که آیا متولیان برگزاری جشنواره تئاتر فجر در اندیشه نسخه پیچی برای همه جشنواره های تئاتر در کشور هستند و آیا از این به بعد سایر جشنواره های تئاتر که با مشارکت یا مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می شود به لحاظ قانونی موظف به تبعیت از ساختار و شیوه برگزاری جشنواره تئاتر فجر با همه اشکالات و ابهامات موجود هستند؟

2 در بخش ارکان جشنواره ؛ علی رغم همه شعارهای مربوط به واگذاری امور به هنرمندان و پرهیز از دولتی شدن همه چیز ؛شاهد سنگ تمام گذاشتن نویسندگان آیین نامه جشنواره (که تاکنون هویتشان افشا نشده است)در کاملا دولتی و طبیعتا دستوری اداره شدن جشنواره هستیم. مدیر اداره کل هنرهای نمایشی از این به بعد رئیس جشنواره خواهد بود و حضور معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد در شورای سیاستگذاری جشنواره هم کاملا دست وپای دبیر هنری جشنواره را در سیاستگذاری خواهد بست.از سوی دیگر تنزل عنوان "دبیر" جشنواره به "دبیر هنری" به این معناست که دیگر "دبیر هنری" اختیارچندانی در جشنواره نخواهد داشت تا جاییکه حتی احکام اعضای ستاد اجرایی جشنواره را نه "دبیر هنری" که "رئیس جشنواره" صادر خواهد کرد.

اگر در ادوار گذشته به نظر می رسید که گاهی دبیر جشنواره بنابه تجربه وتخصص صاحب اختیار عمل در برگزاری یا مدیریت اتفاقات بعضا پیش بینی نشده در جریان جشنواره است(مثلا در دوره سی وششم درباره توقیف یا اجرای نمایش روز عقیم در جشنواره میان دبیر وقت(فرهاد مهندس پور) و مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی ( مهدی شفیعی) اختلاف نظر پدید امد) با اجرای این آیین نامه به شکلی یکپارچه همه چیز در اختیار معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بوده و سایرین صرفا اجرا کنندگان منویات مدیران بالادستی خواهند بود .

3 ترتیب ارکان جشنواره در آیین نامه چنین آمده است: 1- رئیس جشنواره (مدیر اداره کل هنرهای نمایشی) 2- شورای سیاستگذاری 3- دبیر هنری 4- ستاد برگزاری جشنواره 5- شورای ارزیابی جشنواره

اگر مطابق قاعده نگارش همه اساسنامه ها ترتیب ارکان را در آیین نامه جشنواره نزولی در نظر بگیریم ( که علی القاعده باید هم چنین باشد) در آیین نامه جشنواره اتفاق عجیبی افتاده است. یکی از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره شخص معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.حالا سوال اینجاست که اگر شورای سیاست گذاری زیر نظر رئیس جشنواره فعالیت می کند( که چنین به نظر می رسد) چگونه معاون هنری زیر نظر مدیر کل هنرهای نمایشی فعالیت خواهد کرد .ضمن آنکه اگرچه ممکن است چنین به نظر برسد که هرکدام از اعضای شورای سیاست گذاری صرفا یک رای بیشتر ندارند اما طبیعی است که ارزش آرا عملا با هم برابر نخواهد بود. پرواضح است که نتیجه ی چنین ترکیبی صرفا اجرای اراده شخص معاون امور هنری در برگزاری جشنواره خواهد بود و نقش اجماع در شورای سیاستگذاری که همگی مستقیم یا غیر مستقیم منصوب معاون امور هنری هستند به صفر می رسد.

به عنوان یک نمونه کاملا تصریح شده از این موضوع در آیین نامه به بخش شرایط و ضوابط دبیر هنری جشنواره نگاهی بیاندازیم.در این بخش آمده است: "هرگاه رئیس جشنواره از عملکرد دبیر هنری رضایت نداشته باشد و مذاکرات و تذکرات در این خصوص راهگشا و موثر واقع نشود؛ رئیس جشنواره می تواند با مشورت معاون هنری نسبت به انفصال دبیر اقدام و بر اساس مصالح جشنواره وبا هماهنگی شورای سیاست گذاری مسئولیت رابه فرد دیگر واگذار نماید. " معنای صریح و به دور از هرگونه تفسیر این جملات این است که در صورتی که بخش دولتی و حقوقی برگزار کننده جشنواره نسبت به دیدگاه های دبیر انتقاد و ایرادی داشته باشد می تواند راسا نسبت به عزل دبیر هنری اقدام کند.دقت کنید که "هماهنگی" با شورای سیاستگذاری صرفا برای انتخاب فرد جدید صورت می گیرد و برای عزل دبیر حتی نیاز به همان "هماهنگی" هم با شورای سیاستگذاری نیست.

4 چنانچه پیشتر هم ذکر شد بر خلاف اساسنامه انتظار می رود در نگارش آیین نامه ها نگاه جزئی نگرانه و دقیق تری حاکم باشد.نگاهی به بخش ستاد اجرایی جشنواره نشان می دهد که نویسنده یا نویسندگان آیین نامه در این بخش با کلی نگری هرچه تمام تر از کنار موضوع گذشته اند و وقت خود را با موضوعات کم اهمیتی مثل معرفی بخش های ستاد اجرایی جشنواره یا نگارش شرح وظیفه مختصری برای هرکدام از این بخش ها تلف نکرده اند.به عبارت دیگر در این آیین نامه هیچ تکلیف برای تعداد بخش ها و مدیران ستاد اجرایی و وظایف آن ها معلوم نشده و همه چیز مثل گذشته در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

5 یکی از ارکان عجیب و باور نکردنی جشنواره در آیین نامه مصوب شده؛ شورای ارزیابی جشنواره است.نگاهی به وظایف و ترکیب اعضای این شورا دوفرضیه را درذهن متبادر می کند.فرضیه نخست آنکه تنظیم کنندگان این آیین نامه نسبت به کاری که بر عهده گرفته اند شناخت دقیقی نداشته اند و فرضیه دوم آنکه کوشیده اند تا با تیزهوشی در تنظیم آیین نامه راه را بر هرگونه ارزیابی مستقل و واقعی جشنواره ببندند.

در آیین نامه ترکیب اعضای این شورا اینگونه آمده است: نماینده معاون امور هنری ؛ مشاور برنامه ریزی ونظارت راهبردی معاون امور هنری ؛نماینده خانه تئاتر ؛نماینده شورای نظارت و ارزیابی اداره کل هنرهای نمایشی ؛ نماینده انجمن هنرهای نمایشی ایران و چهار نماینده از بین اهالی تئاتر به انتخاب معاون هنری.در ترکیب این شورا همگی اعضا به جز نماینده خانه تئاتر کشور جملگی معرفی ومنصوب شده از جانب برگزارکنندگان جشنواره اند و بنابراین در ارزیابی جشنواره نه دارای استقلال بوده و نه می توانند عملکرد مدیران بالادستی خود را بی طرفانه نقد و بررسی کنند.چناچه حتی در مورد هنرمندان عضو این شورا هم آیین نامه به صراحت انتخاب این چهارهنرمند را به عهده معاون امور هنری قرارداده است. در آیین نامه مهم ترین وظیفه این شورا ارزیابی عملکرد جشنواره و مدیران منتخب آن ذکر شده است با این حساب حتی اگر فرض کنیم در این ترکیب نماینده خانه تئاتر کاملا مستقل و به دور از هرگونه وابستگی به برگزارکنندگان جشنواره باشد؛ این عضو صرفا یک رای داشته و در تنظیم دلخواه گزارش ارزیابی جشنواره هیچگونه سهم ونقشی نخواهد داشت.

6 درباره تقویم جشنواره تئاتر فجر چه می دانیم؟ آیا وقتی درباره تقویم جشنواره صحبت می کنیم تنها تاریخ برگزاری جشنواره اهمیت دارد؟ شاید به نظر نویسنده یا نویسندگان آیین نامه برگزاری جشنواره تئاتر فجر اینگونه باشد ؛ چرا که در آیین نامه مصوب شده در بخش تقویم جشنواره هیچ اشاره ای به تاریخ تشکیل شورای سیاستگذاری؛ تاریخ معرفی دبیر هنری ، تاریخ انتشار فراخوان ؛ تاریخ معرفی ستاد اجرایی و... نشده و صرفا به تاریخ برگزاری جشنواره که باید متناسب با مناسبت های تقویمی در حوالی جشن های پیروزی انقلاب برگزار شود اشاره شده است.حال آنکه همه می دانند یکی از آسیب های جدی جشنواره در الزامی نبودن تاریخ مشخصی برای معرفی دبیر جشنواره و تشکیل دبیر خانه و انتشار فراخوان جشنواره است. گاهی دبیر تنها 4-5 ماه مانده به تاریخ حدودی برگزاری جشنواره معرفی شده و همین باعث افت کمی وکیفی مشهود در ان دوره از جشنواره شده است.

7 اما عجیب ترین و باورنکردنی ترین بخش آیین نامه دقیقا از همان جایی آغاز می شود که همیشه انتظار می رفت اگر جشنواره روزی دارای آیین نامه شود به آن بخش بیشترین دقت و توجه صورت بگیرد.انتقاد بسیاری از کارشناسان واهالی تئاتر به شیوه برگزاری جشنواره نه به معلوم ومشخص نبودن ارکان برگزاری جشنواره ( که اتفاقا بر همه واضح و مبرهن بود که برگزار کننده جشنواره معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی هستند) که در سلیقه ای برگزار شدن جشنواره بود. تغییرات سلیقه ای و پیاپی در تعداد بخش های جشنواره؛ رقابتی بودن یا نبودن جشنواره؛ نوع وشیوه انتخاب داوران؛ بخش های مسابقه و جوایز مسابقه در صورت رقابتی بودن جشنواره؛ اختصاص بخشی از جشنواره به تولیدات جدید یا صرفا اجرای دوباره آثاری که پیش ازاین اجرای عمومی داشته اند؛ شیوه حضور سایر استان ها در برگزاری جشنواره؛ شیوه انتخاب آثار شهرستان ها برای اجرا در جشنواره ؛ ابهام درشیوه انتخاب وحضور گروه های خارجی در بخش بین الملل جشنواره و ابهام در شیوه تخصیص بودجه جشنواره اندکی از انتقاداتی است که قرار بود با انتشار آیین نامه لااقل بخشی از آنها قانونمند شده وسر و سامانی پیدا کنند .نکته عجیب اینجاست که در ایین نامه مصوب برگزاری جشنواره به هیچ کدام از این ابهامات و انتقادات پاسخی داده نشده و عملا دوباره همه چیز به انتشار فراخوان محول شده است.نویسنده یا نویسندگان آیین نامه تنها در یک صفحه با کلی گویی کامل از کنار بخش ها؛ فرایندها و بحث بودجه جشنواره گذشته اند .به دیگر سخن آیین نامه به برگزارکنندگان جشنواره اختیار کامل می دهد تا همچون سی وشش دوره گذشته جشنواره را به شکلی کاملا سلیقه ای و متناسب با خواسته های خودشان ( و نه نیاز های واثعی جامعه تئاتر کشور) برگزار کنند و بابت هیچ کدام از تصمیماتشان نیز قانونا پاسخگو نباشند.

ای کاش شهرام کرمی تلاشی برای تصویب وانتشار این آیین نامه نمی کرد؛ ای کاش جشنواره همچنان هیچ دستور العملی نداشت.انتشار این آیین نامه صرفا تلاش برای قانونی کردن همه رفتارهای فاقد قانون و گاه حتی فاقد منطق برگزارکنندگان جشنواره به نظر می رسد. به گمان من تنها نقطه قوت این آیین نامه بند سوم از بخش ج (ضوابط کلی) از فصل اول آیین نامه است جایی که در آن به امکان اصلاح و بازنگری مجدد در آیین نامه مصوب اشاره شده است.


برچسب ها : جشنواره تئاتر فجر ,
+ نوشته شده در 1397/8/4ساعت 10:29 توسط علی | | تعداد بازدید : 0

تولید محتوا بک لینک با کیفیت

اما ما در این مقاله روشهایی ساده و بدون سرمایه گذاری و اتلاف وقت و انرژی را به شما اموزش خواهیم داد. اهمیت سئو وبسایت گوگل همواره بر روی بک لینک متمرکز است اگر سایت شما دارای چند لینک با کیفیت باشد این به تنهایی می تواند تا حد قابل قبولی به محبوبیت سایت شما کمک کند و رتبه ی شما در نتایج گوگل بهتر شود.
از روشهای گرفتن بک لینک می توان به پست مهمان و نوشتن محتوا در سایت خودمان می توان اشاره کرد و تاثیر فوق العاده ای در حرفه ی بازاریابی محتوا دارد.اما گاهی اوقات نیاز میشه که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنیم در نتیجه این کار به مراتب آسان تر از گرفتن بک لینک با نوشتن محتوا می باشد.
بک لینک چیست؟
اول تعریفی خلاصه از بک لینک داشته باشیم; به لینکهایی که از سایتهای دیگر به سایت ما داده می شود بک لینک می گویند هر چه سایت های لینک دهنده از اعتبار بالایی برخوردار باشند و تعداد لینک های با کیفیت داده شده به سایت ما بیشتر باشد سایت ما در نتایج رتبه ی بهتری خواهیم گرفت.

۱-دایرکتوری :
اما یکی از راحت ترین راه های کسب بک لینک که امروزه خیلی از افراد و صاحبان سایت ها به ان اهمیت نمی دهند و به راحتی از ان رد می شوند ثبت سایت در دایرکتوری های معروف با اعتبار بالا بصورت رایگان می باشد.

هر چه اعتبار وبسایت بالاتر باشد بک لینک ما با کیفیت تر خواهد بود و باید لینک خود را به درستی در گروه مربوط به کسب و کار خود ثبت کنیم تا احتمال ورود کاربران و نرخ تبدیل بازدید شما بهبود پیدا کند.

در اینجا چند دایرکتوری محبوب و دارای اعتبار بالا را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بک لینک های با کیفیت بگیرید.

دایرکتوری scrubtheweb
دایرکتوری directoryworld
دایرکتوری somuch
دایرکتوری jayde
۲- روابط:
شما به راحتی می توانید با ایجاد روابط در دنیای کسب و کار خود لینک های با کیفیتی بگیرید برای مثال اگر شما یک شرکت خدمات انجام کارهای منزل هستید می توانید شرکای خود را که در زمینه ی فروش مواد شوینده و از این قبیل فعالیت دارد ارتباط برقرار کرده و درخواست درج لینک خود در سایت انها و بالعکس را بدهید مطمئنا شریک شما از این پیشنهاد خوشحال خواهد شد و مثل اب خوردن بک لینک با کیفیتی را برای خود ایجاد کرده اید.

۳-انجمن ها:
یکی دیگر از وبسایت های مهمی که امروزه بسیار هم زیادشده انجمن ها هست که محیطی متشکل از اجتماع کاربران فراوانی است که علاقه مند به بحث و گفتگو در موضوعات مختلف می باشند شما با جستجوی نام انجمن در موتور جستجوی گوگل تعداد بسیار زیادی انجمن را به شما نشان می دهد برترین های نتایج را انتخاب و در انها ثبت نام کنید

و بعد از ثبت نام لینک سایت خود را در قسمت امضای کاربر قرار دهید و حالا شما بک لینک برای خود ساخته اید اما سعی کنید در موضوع خودتون در انجمن به دیگران کمک کنید و پاسخگوی سوالات انها باشید چون این کار میتونه کاربران را برای ورود به سایت شما ترغیب کند.

۴-نظرات:
حتما وقتی در سایت های مختلف چرخی می زنید و مقالات مورد علاقه ی خود را مطالعه می کنید در اخر همان مقاله قسمتی برای ثبت نظرات کاربران قرار داده شده است این یک فرصت عالی برای دریافت بک لینک می باشد سعی کنید وبلاگ های فعال ترجیحا در زمینه ی کاری خودتان را پیدا کنید البته اعتبار وبلاگ را هم مدنظر داشته باشید

و سپس به یکی از مقالات موجود در آن وبلاگ رفته و در قسمت نظرات نظر و لینک سایت خود را وارد کنید حتما سعی کنید نظرات شما طولانی (حداقل یک خط) باشد تا خیلی طبیعی به نظر برسد.

۵-اینفوگرافیک:
استفاده از تصاویر گرافیکی امروزه بسیار مهم شده و امری ضروری به حساب می اید اینفوگرافیک هم از خانواده تصاویر گرافیکی اما با این تفاوت که جزئیات بیشتری را به کاربر منتقل می کند اینفوگرافیک ها بیشتر با نمایش اطلاعات اما بصورت تصاویر با اعداد و ارقام و توضیحات مختصر پیام موثرتری را به کاربر انتقال می دهد.

شما با استفاده از ابزارهای گرافیکی یا ابزارهای انلاین می توانید اینفوگرافیک های باکیفیت و جذابی درست کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که مطالب شما باید نظیر نداشته باشد و کاربر را ترغیب به خواندن کند

زمانی که شما اینفوگرافیک خود را ساختید باید لینک ادرس خود را در تصویر و هم در در بخش اطلاعات خود فایل ثبت کنید و با انتشار ان در شبکه های اجتماعی بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چه بک لینک های با کیفیتی برای شما ایجاد شده است این روش را حتما به شما علاقه مندان کسب و کار انلاین پیشنهاد میکنم.


برچسب ها : بک لینک ,
+ نوشته شده در 1397/7/29ساعت 11:50 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

متا تگ های html در سئو چیست؟

متا تگ ها از ابتدایی ترین مباحث در بحث سئو هستند و می توانند تاثیر مستقیم هم خوب هم بد روی سئوی سایت شما بگذارند متاتگ ها کدهای html هستند که در ابتدای کدنویسی صفحات به کار برده می شوند. فکر میکنم بد نباشد در این مقاله به بررسی و معرفی متا تگ های html در سئو بپردازیم.

انواع متا تگ:

متا تگ های مهم :

این متا تگ ها لازم است که در هر صفحه باشند و این لیست مختصری از مهمترین تگ های html است که می توانید آنها را بررسی کنید.


متاتگ نوع محتوا:

تگ charset ضروری می باشد و درمجموعه کاراکتر برای هر صفحه را مشخص می کند و درحال حاضر باید در صفحات شما وجود داشته باشد نداشتن این تگ بر نمایش صفحه ی شما در مرورگر تاثیر دارد و نوشته ها به درستی نمایش داده نمی شوند.

و برنامه نویس ها باید این متای ضروری را در صفحات استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

در زیر دو نمونه از این متاتگ را مشاهده می کنید




متا تگ عنوان:

اگر تگ عنوان با کلمه meta شروع نشد استفاده از تگ بی فایده می شود و حاوی اطلاعات بسیار مهم مثل عنوان صفحه می باشد که بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و استفاده ی درست از آن می تواند تاثیر عالی بر روی سئوی وبسایت شما بذارد.


متا تگ توضیحات:

این متا تگ هم به طور عمومی استفاده می شود و و توضیحات صفحه ی شما را شامل می شود که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود.متا تگ توضیحات در رتبه بندی تاثیری ندارد اما می تواند به جذب مخاطبان از طریق نتایج جستجو برای ورود به وبسایت ما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.


حداکثر طول آن برای نمایش در نتایج جستجو ۱۶۰ حرف می باشد زیرا بیشتر از این مقدار در نتایج نشان داده نمی شود. بنابراین سعی کنید از این متا تگ به خوبی و بصورت جذاب از آن استفاده کنید زیرا راهی برای ورود کاربران به سایت شما می باشد.


متا تگ viewport :

استفاده از این تگ می تواند یک تجربه ی خوب برای کاربران موبایلی شما باشد و کاربران شما متناسب با اندازه ی صفحه ی موبایل خود می توانند سایت شما را مشاهده کنند و نداشتن این متا می تواند حس بدی را به کاربر انتقال دهد.

مثالی از این متا تگ:



متا تگ های کم اهمیت:

بسیاری از سایت ها در شرایط خاص از این متا تگ ها استفاده می کنند و استفاده از آنها به طور ۱۰۰ درصد توصیه یا اجبار نشده است.


متا تگ robots :

یکی از تصورات اشتباه این است که شما باید حتما متا تگ روبات را داشته باشید.


به بیان روشن تر:

از لحاظ نمایه سازی و لینک های موجود در صفحات ، اگر متا تگ روبات را ندارید ، از آن به عنوان شاخص استفاده کنید. این تنها اگر شما می خواهید به تغییر یکی از این دو دستور که شما نیاز به اضافه کردن متا روبات دارید.


بنابراین، اگر شما می خواهید صفحه ای از سایت ایندکس نشود از NOINDEX استفاده کنید. و زمانی که می خواهید لینک های موجود در صفحه دنبال شود می توانید تنها تگ زیر را اضافه کنید.




متا تگ زبان(language) :

تنها علت استفاده از این تگ زمانی هست که اگر شما وبسایتی در سطح بین المللی دارید و نیاز به اعلام زبان اصلی مورد استفاده در صفحاتش دارید می توان از این تگ استفاده کرد.


مثال:



متا تگ موقعیت جغرافیایی :

آخرین اطلاعاتی در مورد این متا تگ html شنیده شده، این متا تگ ها توسط موتور جستجوی بینگ حمایت می شوند نه گوگل.این متا تگ شامل ۳ بخش نام جغرافیایی، موقعیت و منطقه می شود.


مثال :








متا تگ کلمات کلیدی :

این متا تگ زمانی برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بسیار مهم بود ولی الان دیگه مهم نیست ولی بود یا نبود آن در صفحات مشکلی به وجود نمی آورد اگر در صفحات این تگ html را دارید نیازی به حذف آن نیست.


متا تگ Refresh :

این تگ رای تغییر مسیر صفحات است و نباید از آن استفاده شود و شما برای تغییر مسیر صفحه ی خود باید از روش ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید.


مثال:


meta http-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />


متا تگ تایید سایت:

از این متا برای زمانی که شما بخواهید از نرم افزارهای تحت وب برای سایت خود تاییدیه بگیرید کد html مخصوص به آنها را در داخل صفحه ی مورد نظر خود قرار دهید.



متا تگ های بی اهمیت :

این متا کدها هیچ گونه تاثیر بدی ندارد فقط می تواند اتلاف فضا برای شما داشته باشند و سرعت سایت شما را کاهش دهند.



متا تگ نویسنده :

این تگ برای نویسنده ی صفحه استفاده می شود و وجود آن در صفحه اهمیت ندارد.


متا تگ Revisit after :

این کد به ربات دستور می دهد بعد از مدتی دوباره به صفحه موردنظر برگردد ولی در اصل این متا کد برای موتورهای جستجو اهمیتی ندارد.


متا تگ تاریخ/انقضا :

از این تگ برای زمانی که صفحه ی شما دارای تاریخ است و می خواهید برای آن تاریخ انقضا قرار دهید و صفحه بعد از مدتی بی اعتبار می شود ولی بهتر اینه که شما صفحه را پس از مدت زمان استفاده حذف کنید.


متا تگ چکیده :

این کد چکیده ای از محتوا را به طور عمده توسط برخی حرفه ای های مدرس آموزش استفاده می شود.


متا تگ کنترل کش :

از آن برچسب جهت کنترل زمان استفاده می کنند اغلب یک صفحه در مرورگر ذخیره شده تا در دفعات بعدی مراجه به سرعت سایت برایش باز شود.


متا تگ نوع منبع :

نوع منابع در صفحه را مشخص می کند و مانند سندی ذخیره شده در صفحه نشان داده می شود که در زمان شما برای نمایش آن صرفه جویی می شود.


برچسب ها : متا تگ های html در سئو ,
+ نوشته شده در 1397/7/15ساعت 7:02 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

۴ روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای خدمت به مشتریان

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی استفاده از رسانه های اجتماعی را عضوی جدانشدنی میدانند پس چگونه می توان با استفاده از آن کسب و کار خودمان را گسترش بدهیم؟ در ادامه ۴ روش خدمت به مشتریان را با این روش خواهیم گفت.
بسیاری از کسب و کارهای امروزی در بحث استفاده از رسانه های اجتماعی زمانی که می خواهند خدماتی ارائه کنند بسیار ضعیف عمل می کنند.آنچه که بعضی از کسب و کارهای موفق به ان رسیده اند این است که فکر می کنند رسانه های اجتماعی منسوخ شده اند و این طرز فکر بسیار اشتباه است.

مشتریان با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانند نظرات و شکایات دیگران را نسبت به محصولات یا خدمات مشاهده و راهنمایی کسب نمایند.

۱-رسیدگی به شکایات:
برای محبوب شدن نا تجاری خود در رانه های اجتماعی این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که از اولویت دادن رسیدگی به شکایت مشتریان صرف نظر نکنیم و در سریع ترین زمان ممکن به نیاز و شکایت انها رسیدگی کنیم چرا که نادیده گرفتن آن می تواند به محبوبیت کسب و کار شما ضربه ی بزرگی بزند و برند شما بدنام شود.

۲-تعامل بیشتر با مشتریان برای ایجاد وفاداری به برند ما:
باید از منتشر کرن مطالب پیش پا افتاده وغیرکاربردی در رسانه های اجتماعی پرهیز کنیم چون می تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و انها خسته شوند.و از شبکه های اجتماعی معروفی مانند توییتر و فیسبوک استفاده کنیم و با کاربران خود تعامل دوطرفه داشته باشیم با تمرکز بر روی این روش می توانید از رقبای خود جلو بزنید.هدف شما از فعالیت در رسانه اجتماعی ایجاد مبادله بین شما و مشتریانتان باشد.

اما چگونه به این هدف دست پیدا کنیم؟

راه حل:

از تصاویر طنز ، نظرات شوخ، و اخبار مهم در زمینه کاری خودتان که با ارزش باشد تا بتوان کاربر را درگیر کرد و همین باعث ایجاد یک بحث خواهد شد.

۳-آموزش به مشتریان خود:
بصورت انلاین در شبکه های اجتماعی حاضر شوید و به انها اموزش دهید این روش یرای شما می تواند برای شما درامدزا باشد و حس خوبی را به مشتری منتقل کند و میزان رضایت مشتریان شما بالا خواهد رفت.

به عنوان مثال:
وبسایت Lens.com با ایجاد یک بخش به عنوان پرسش و پاسخ مشترک بین مشتریان ،نگرانی و گمراهی انان را برای خرید لنز را به حداق رسانده و همین رضایتمندی مشتری را بالا برده است و در زمان مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر صرفه جویی شده است.

بنابراین رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار آموزش مشتری محور می تواند کمک شایانی به وفاداری مشتریان به برند شما کند.

۴-توجه به پیشنهادات مشتری:
شما بعد از اینکه متوجه شکایت مشتری شدید باید به دنبال راه حلی برای حل کردن موضوع باشید و این کار باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد برای مشتری و از همه مهمتر ما با تمرکز بر روی اون مشکل و رفع آن می توانیم توجه مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جلب کنیم.

تطبیق دادن کسب و کار خودمان با پیشنهادات مشتری میزان تکرار شکایت و حل مسائل طولانی مدت کاهش می یابد.و زمانی که کاربران جدیدی وارد سیستم کسب و کار ما میشوند چیزی بیش از انتظار خود را می بینند.

انواع رسانه های اجتماعی:
رسانه های اجتماعی تجربیات شخصی
رسانه های اجتماعی نقد و بررسی
رسانه های اجتماعی محتوا محور
رسانه های اجتماعی پادکست(مصاحبه ها)
رسانه های اجتماعی وبلاگی
رسانه های اجتماعی نظردهی
رسانه های اجتماعی شبکه های تخصصی
رسانه های اجتماعی خبری
رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئو
رسانه های اجتماعی اشتراک عکس
در عصر رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه های افزایش تجربه ی مشتریانمان استفاده از ابزار رسانه ی اجتماعی است.روشهای بسیاری برای بهره بردن از رسانه های اجتماعی به عنوان کانال ارتباط در دسترس شما وجود دارد مهم اینجاست که چگونه می توانید از آن بیشترین نفع را به سود خود ببرید.


۴ روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای خدمت به مشتریان


برچسب ها : رسانه های اجتماعی ,
+ نوشته شده در 1397/7/9ساعت 13:01 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

آنالیز آنلاین سئو سایت با اپلیکشن جت سئو

اگر صاحب سایتی هستید و مدت زمان زیادی از فعالیت آن گذشته و می خواهید سئو سایت خود را به صورت اجمالی بررسی کنید اپلیکشن جت سئو که طراحی و ساخت ان توسط تیم وب ۲۴ انجام شده که گزارش جامعی از آنالیز آنلاین سئو سایت شما ارائه می دهد.

مزایای اپلیکشن جت سئو:

-مشاهده ی مشکلات سئو سایت شما


-مقایسه وبسایت شما با رقبای دیگر


-انالیز و بررسی و نمایش کلمات کلیدی


-مشاهده تغییر جایگاه رتبه کلمات کلیدی


معرفی بخش های اپلیکشن:

-رتبه بندی:

از منوی سمت چپ با ورود به این بخش شما ادرس سایت خود را برای انالیز کلمات کلیدی وارد کنید و منتظر بمانید تا سایت در نرم افزار ثبت شود سپس کلمات کلیدی مرتبط به سایت مورد نظر را وارد کنید و در ادامه از شما خواسته می شود اگر سایت رقیبی را می شناسید وارد کنید در غیر اینصورت کار را ادامه دهید تا اطلاعات ثبت شو سپس بعد از کمی انتظار کلمه کلیدی و رتبه آن برای شما نشان داده می شود.


-تحلیل سایت:

بخش تحلیل وبسایت که بخش اصلی آنالیز آنلاین سئو سایت می باشد اطلاعات کاملی از وضعیت سئو وبسایت،سرعت به شما می دهد;


-سئو:

این بخش که دارای ۵ بخش می باشد و اطلاعات کاملی از سئو وبسایت در اختیار شما قرار می دهد.


-سئو پایه:

گزارشی از تگ عنوان و توضیحات و بهینه بودن تصاویر را به شما ارائه می دهد.


-محتوای صفحه:

محتوای صفحه را از لحاظ متا تگ های h و چگالی کلمات کلیدی عنوان سایت را نشان میدهد.


-لینک ها:

این بخش که خیلی حیاتی می باشد و آماری از اعتبار دامنه ، لینک های شکسته ، لینک داخلی و خارجی را به نمایش می گذارد.


-دیگر موارد:

اگر سایت مور نظر شما دارای نقشه سایت ، فایل robots.txt و گوگل انالیتیکس باشد دراین بخش قابل مشاهده است.


-کلمات کلیدی اصلی:

کلیدواژه های اصلی که تمرکز بیشتری روی انها شکل گرفته را برای شما نشان می دهد.


کارایی:

در این بخش برخی فعالیت ها مانند شبکه های اجتماعی ، سرعت سایت و رعایت کردن فاکتورهای ساختاری سئو را به شما نمایش می دهد.


-نتایج عملکرد:

اندازه حجم صفحه و بررسی عوامل سرعت سایت مثل بهینه بودن کدهای سایت را در اختیار شما قرار می دهد.


-نتایج ui:

سایت از نظر رابط کاربری مورد بررسی قرار می گیرد اطلاعاتی مثل اندازه فونت و عدم استفاده از iframe و flash را در معرض دید کاربر قرار می دهد.


-نتایج اجتماعی:

میزان فعالیت وبسایت در شبکه های اجتماعی و محبوب بودن را بررسی و به صورت گزارشی مختصر ارائه می دهد.


-نتایج امنیتی:

از نظر فاکتورهای امنیتی مثل گواهی ssl بروز بودن سایت و رفع باگ ها اطلاعات خوبی را نشان می دهد.


اطلاعات سایت:

-توضیحات سایت:

این قسمت عنوان و توضیحات سایت شمار را نشان می دهد.


-بررسی اجمالی سایت:

اطلاعات خوبی مربوط به ارزش سایت شما ،سرعت بارگزاری و بازدید روزانه و… را به شما نشان می دهد.


-بازدید روزانه بر اساس کشور:

میزان بازدید روزانه بر اساس کشور شما را نمایش می دهد.


-برترین کلمات کلیدی در جستجو:

بهترین کلمات کلیدی که از انها ورودی می گیرید را برای شما


-زمان بارگزاری :

این قسمت مدت زمان بارگزاری سایت شما را نمایش می دهد که هر چه کمتر باشد بهتر است


-تعداد پیوندها:

تعدا بک لینک های شمارا نشان میدهد.


-اطلاعات فناوری:

ای پی،سرور dns و نوع سرور شما را نشان می دهد.


نتیجه گیری:


خوب مطمئنم که با آنالیز آنلاین سئو سایت می توانید بسیاری از مشکلات سایت خود را به راحتی مشاهده و رفع کنید البته نمی توان گفت که این اپلیکشن تمام نیاز شمارا رفع می کند اما برای شروع می تواند پاسخگوی برخی نیازهای شما باشد.


http://www.nopaweb.com/blog/education-seo/online-seo-site-analysis/


برچسب ها : آنالیز آنلاین سئو سایت ,
+ نوشته شده در 1397/7/4ساعت 23:28 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

رتبه الکسا چیست

اگر شما نمی دانید رتبه الکسا چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ و بر چه اساسی به وبسایت ها رتبه داده می شود در این پست اطلاعات کاملی را برای شما بطور مختصر و مفید بیان خواهیم کرد.
الکسا چیست؟
الکسا یک شرکت بزرگ تجاری است و درسال ۱۹۹۶ تاسیس شده و متعلق به شرکت بزرگ امازون می باشد که در زمینه ی تجزیه و تحلیل کسب و کارها فعالیت دارد و در کالیفرنیا امریکا مستقر است.
سپس انها تولبار الکسا را راه اندازی کردند که با استفاده از ان عملکرد و ورود و خروج کاربران در سایت ها را بررسی می کردند در واقع این فعالیت اصلی الکسا به شمار می امد.

چگونه رنکینگ سایت را ببینیم:
شما با استفاده از تولبار الکسا امازون می توانید رتبه جهانی و رتبه داخلی هر سایت را مشاهده کنید علاوه بر این شما تعداد لینک داده شده به سایت و سایتهای مشابه و سرعت سایت و اطلاعات تحلیلی را می توانید با استفاده از نوار ابزار الکسا مشاهده کنید.

رتبه بندی الکسا بر چه اساسی انجام می شود؟
رتبه بندی بر اساس الگوریتم های الکسا که میزان ترافیک وب سایت ها را محاسبه می کنند و بر اساس ان به سایت ها رتبه می دهد پایه ی اصلی این الگوریتم ها میزان بازدید صفحه در یک روز خاص توسط کاربران است.


آموزش کار با الکسا:
ثبت نام در الکسا:
شما برای استفاده از تولبار الکسا نیازی به ثبت نام در سایت الکسا ندارید تنها کافیه تولبار الکسا برای گوگل کروم را دانلود و نصب کنید

پس از نصب در مرورگر کروم این تولبار اضاف شده و با کلیک روی ان می توانید اطلاعات رتبه و تحلیلی وبسایت را بصورت مختصر مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر باید مبلغی را برای حق اشتراک بپردازید.

همچنین alexa لیست ۵۰۰ سایت برتر جهان را در سایت خود معرفی می کند و به علاوه شما می توانید ۵۰۰ سایت برتر هر کشور را مشاهده کنید.


مزایای رتبه بندی الکسا:
–رتبه ی الکسا این روزها به عنوان نوعی رقابت محسوب شده و بسیاری از وبسایت ها با انتشار رتبه ی الکسای خود بین کاربران اعتبار زیادی کسب می کنند اما واقعیت این است که رتبه ی سایت ما بر اساس رقابت بین رقبای کسب و کار ما کم یا زیاد می شود.

الکسا ابزاری خوبی برای بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است.
ابزار جستجوی کلمات کلیدی که می توانید کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را پیدا و میزان رقابت پذیری ان را مشاهده کنید.
ابزار سایت های مشابه که سایت های مشابه زمینه کاری وبسایت شما را نمایش می دهد.
بررسی سئو داخلی سایت شما
بررسی بک لینک ها
جستجو و بررسی مشکلات فنی سایت شما
معایب رتبه بندی الکسا:
بسیاری از مردم رتبه الکسا را معتبر نمی دانند
ساب دامنه ها رتبه بندی نمی شوند و ترافیک دامنه اصلی محاسبه و رتبه بندی می شود
راه های بهبود رتبه الکسا:
دانلود و نصب تولبار الکسا و گشت و گذار در وبسایت خود
نوشتن مقالات در زمینه ی الکسا در سایت های دیگر و دادن لینک به سایت خود
بهینه سازی سایت خود برای کلمات کلیدی که الکسا به شما پیشنهاد می دهد.
به دوستانتان بگویید نوار ابزار را نصب و وبسایت شما را بازدید کنند
قرار دادن لینک خود در امضای انجمن ها مدیران سایت ها چرا که این احتمال بسیار وجود دارد که انها نوار ابزار الکسا را داشته و از سایت شما بازدید کنند.
رتبه الکسای ایران و جهان:
الکسا به هر وبسایت به صورت مجزا رتبه ای می دهد یک رتبه مربوط به کشوری که ان وبسایت در ان میزبانی و یا بر اساس زبان خود وبسایت داده می شود و رتبه ای جهانی که بین تمام وبسایت ها وجوددارد البته این را مجدد تاکید می کنیم رتبه الکسا از بین استفاده کنندگان تولبار الکسا محاسبه می شود در تصویر زیر نمونه ای از رتبه ایران و جهان وبسایت نوپاوب را مشاهده می کنید.



برچسب ها : رتبه الکسا چیست ,
+ نوشته شده در 1397/6/29ساعت 21:31 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

× بستن تبلیغات