وبلاگ آموزشی تفریحی علمی

رتبه الکسا چیست

اگر شما نمی دانید رتبه الکسا چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ و بر چه اساسی به وبسایت ها رتبه داده می شود در این پست اطلاعات کاملی را برای شما بطور مختصر و مفید بیان خواهیم کرد.
الکسا چیست؟
الکسا یک شرکت بزرگ تجاری است و درسال ۱۹۹۶ تاسیس شده و متعلق به شرکت بزرگ امازون می باشد که در زمینه ی تجزیه و تحلیل کسب و کارها فعالیت دارد و در کالیفرنیا امریکا مستقر است.
سپس انها تولبار الکسا را راه اندازی کردند که با استفاده از ان عملکرد و ورود و خروج کاربران در سایت ها را بررسی می کردند در واقع این فعالیت اصلی الکسا به شمار می امد.

چگونه رنکینگ سایت را ببینیم:
شما با استفاده از تولبار الکسا امازون می توانید رتبه جهانی و رتبه داخلی هر سایت را مشاهده کنید علاوه بر این شما تعداد لینک داده شده به سایت و سایتهای مشابه و سرعت سایت و اطلاعات تحلیلی را می توانید با استفاده از نوار ابزار الکسا مشاهده کنید.

رتبه بندی الکسا بر چه اساسی انجام می شود؟
رتبه بندی بر اساس الگوریتم های الکسا که میزان ترافیک وب سایت ها را محاسبه می کنند و بر اساس ان به سایت ها رتبه می دهد پایه ی اصلی این الگوریتم ها میزان بازدید صفحه در یک روز خاص توسط کاربران است.


آموزش کار با الکسا:
ثبت نام در الکسا:
شما برای استفاده از تولبار الکسا نیازی به ثبت نام در سایت الکسا ندارید تنها کافیه تولبار الکسا برای گوگل کروم را دانلود و نصب کنید

پس از نصب در مرورگر کروم این تولبار اضاف شده و با کلیک روی ان می توانید اطلاعات رتبه و تحلیلی وبسایت را بصورت مختصر مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر باید مبلغی را برای حق اشتراک بپردازید.

همچنین alexa لیست ۵۰۰ سایت برتر جهان را در سایت خود معرفی می کند و به علاوه شما می توانید ۵۰۰ سایت برتر هر کشور را مشاهده کنید.


مزایای رتبه بندی الکسا:
–رتبه ی الکسا این روزها به عنوان نوعی رقابت محسوب شده و بسیاری از وبسایت ها با انتشار رتبه ی الکسای خود بین کاربران اعتبار زیادی کسب می کنند اما واقعیت این است که رتبه ی سایت ما بر اساس رقابت بین رقبای کسب و کار ما کم یا زیاد می شود.

الکسا ابزاری خوبی برای بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است.
ابزار جستجوی کلمات کلیدی که می توانید کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را پیدا و میزان رقابت پذیری ان را مشاهده کنید.
ابزار سایت های مشابه که سایت های مشابه زمینه کاری وبسایت شما را نمایش می دهد.
بررسی سئو داخلی سایت شما
بررسی بک لینک ها
جستجو و بررسی مشکلات فنی سایت شما
معایب رتبه بندی الکسا:
بسیاری از مردم رتبه الکسا را معتبر نمی دانند
ساب دامنه ها رتبه بندی نمی شوند و ترافیک دامنه اصلی محاسبه و رتبه بندی می شود
راه های بهبود رتبه الکسا:
دانلود و نصب تولبار الکسا و گشت و گذار در وبسایت خود
نوشتن مقالات در زمینه ی الکسا در سایت های دیگر و دادن لینک به سایت خود
بهینه سازی سایت خود برای کلمات کلیدی که الکسا به شما پیشنهاد می دهد.
به دوستانتان بگویید نوار ابزار را نصب و وبسایت شما را بازدید کنند
قرار دادن لینک خود در امضای انجمن ها مدیران سایت ها چرا که این احتمال بسیار وجود دارد که انها نوار ابزار الکسا را داشته و از سایت شما بازدید کنند.
رتبه الکسای ایران و جهان:
الکسا به هر وبسایت به صورت مجزا رتبه ای می دهد یک رتبه مربوط به کشوری که ان وبسایت در ان میزبانی و یا بر اساس زبان خود وبسایت داده می شود و رتبه ای جهانی که بین تمام وبسایت ها وجوددارد البته این را مجدد تاکید می کنیم رتبه الکسا از بین استفاده کنندگان تولبار الکسا محاسبه می شود در تصویر زیر نمونه ای از رتبه ایران و جهان وبسایت نوپاوب را مشاهده می کنید.



برچسب ها : رتبه الکسا چیست ,
+ نوشته شده در 1397/6/29ساعت 21:31 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

سيستم مديريت محتوا

ایا می خواهید با سیستم های مدیریت محتوا اشنایی پیدا کنید؟ نمی دانید بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ در این مقاله شما را با سیستم مدیریت محتوا آشنا خواهیم کرد و انواع سیستم مدیریت محتوا را برای شما معرفی خواهیم کرد پس تا اخر با ما همراه باشید.
سیستم مدیریت محتوا چیست؟
در ابتدا باید بگوییم سایت های زیادی هر روز ساخته می شوند و صفحات فراوانی تولید می شوند
آیا همه ی انها طراح سایت هستند؟
آیا هزینه های زیادی برای ساخت وبسایت متقبل شده اند؟
در جواب باید بگم خیر

روز به روز صنعت جهانی وب رو به پیشرفت بوده و این پیشرفت در جهت راحتی کاربران اینترنتی بوده خوب چند سالی میشه سایت سازها با به بیان دیگر سیستم های مدیریت محتوا رشد و پیشرفت کرده اند.

اما سیستم مدیریت محتوا یا (cms (Content management system نوعی نرم افزار پایه می باشد که شما می توانید محتوای خود را وارد کنید و ان را سازماندهی، ویرایش و یا حذف کنید.براحتی سایتی بسازید و برای داشتن سایت حرفه ای تر می توانید بسته به نیاز خود امکاناتی را به اسانی به سایت خود اضافه کنید.

فرض کنیم می خواهید سایت شما سیستم عضویت پیشرفته ویژه کاربران داشته باشد می توانید با نصب افزونه (پلاگین) مورد نیاز یک سیستم عضویت داشته باشید شما با سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت خود را به اسانی مدیریت کنید.

مزایای سیستم مدیریت محتوا:
هزینه بسیار پایین راه اندازی
بروزرسانی سیستم و رفع باگ های نسخه های قبلی
امکانات فراوان (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)
انعطاف پذیری (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)
استفاده و مدیریت اسان

انواع سیستم مدیریت محتوا:
این نوع سیستم ها در حال حاضر بسیار زیاد شده اند و هر کدام برای یک کاری مناسب می باشند و مزایا و معایب خاص خود را دارند در ادامه شما را با معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا اشنا خواهیم کرد;

وردپرس:
سیستم مدیریت محتوای ورپرس که چندسالی میشه به شدت روبه رشد بوده و از مزیتهای خوب این سیستم انتشار نسخه های بروز شده است و باگ نسخه قبلی در نسخه اپدیت شده رفع خواهد شد.

اما یک ویژگی مهم این سیستم مدیریت محتوا نزدیک به ۵۰۰۰۰ پلاگین متنوع را دارا می باشد و دارای پوسته های قدرتمندی با امکانات فراوان می باشد.
و ازهمه مهمتر پشتیبانی این سیستم در ایران بسیار قدرتمند می باشد و در صورت هر گونه مشکل می توانید براحتی با شرکت در انجمن های پشتیبانی مشکل را رفع کنید.

جوملا:
سیستم جوملا هم یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوایی هست که سال های اخیر کاربران فراوانی را به سمت خود کشیده اولین انتشار این سیستم در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که بیش از ۲٫۵ میلیون بار دانلود شد و افتخارات زیادی را کسب کرده ولی از معایب ان بروزرسانی دیر به دیر این سیستم مدیریت محتوا می باشد و اخیرا باگ های زیادی در ان دیده شده که این خود جای بحث دارد.

دروپال:
پروژه ساخت این سیستم در سال ۱۹۹۹ شروع شد و در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد این سیستم مدیریت محتوا سرانجام در سال ۲۰۰۵ با شروع کنفرانس ها شروع به فعالیت کرد و تا به امروز کاربران مورد علاقه ای را جذب خود کرده است این سیستم کمی پیچیده تر از دو سیستم دیگر می باشد و انعطاف پذیری کمتری دارد اما پشتیبانی نسبتا خوبی در ایران برایش وجود دارد.

هترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟
پاسخ به این سوال کمی سخت خواهد بود که واقعا بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است اما باید نیازهای خود را بسنجیم و ببینیم ما در چه حوزه ای با چه امکانات و گستردگی قصد حضور در فضای کسب و کارهای انلاین را خواهیم داشت هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و هر کدام به سرعت در حال پیشرفت هستند باید بسته به نیاز خود هر کدام را بررسی و بسنجیم تا بتوانیم بهترین سیستم را انتخاب کنیم.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله سعی کردیم محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا را به شما معرفی کنیم اما سیستم های مدیریت محتوا زیادی هستند که فروشگاه ساز هستند و مخصوص ساخت فروشگاه با امکانات زیاد هستند که در پست های بعدی انها را هم معرفی خواهیم کرد.

اما این سیستم ها هم می توانند در وهله ی اول برای کسانی که وبلاگ نویس هستند مناسب باشد و حتی می توان فروشگاه های قابل قبول با امکانات متنوع ساخت اما این بسته به نیاز و سلیقه ی شما خواهد بود که کدام سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.


برچسب ها : سيستم مديريت محتوا ,
+ نوشته شده در 1397/6/24ساعت 11:04 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

تفاوت وب سایت و وبلاگ

همه ی شما کاربران حداقل یکبار کلمه وبلاگ یا وب سایت را شنیده اید و فرق هایی بین این دو سیستم وجود دارد که تفاوت وب سایت و وبلاگ و تفاوت وب سایت و پورتال را در این پست به شما خواهیم گقت و هر کدام چه مزایا و معایبی دارد.

وبلاگ چیست؟

خیلی از افراد که در زمینه ای دانشی دارند سوالی در ذهنشان ایجاد می شود:


چه نیازی به وب لاگ داریم؟

شما در طول ماه ها و سالها با داشتن وبلاگ قادر خواهید بود افکار خود را با هزاران خواننده به اشتراک گذاشته و برای ترویج کسب و کار خود استفاده کنید.


خیلی افراد مطالبی مانند خاطرات، احساسات، و وقایع روزانه خود را به اشتراک می گذارند. بلاگ واژه مختصری از وبلاگ می باشد که هر دو کلمه به جای یکدیگر استفاده می شوند.


امروزه افراد مبتدی زیادی صاحب وبلاگ هستند و سرویس دهنده های رایگان زیادی وجود دارندد که وبلاگ رایگان با امکانات بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهند زمانی که شما از وبلاگ رایگان استفاده می کنید نام وبلاگ شما در زیر دامنه ساخته می شود و وابسته به سایت اصلی سرویس دهنده خواهید بود.


به عنوان مثال:

اگر نام وبلاگ شما alireza باشد وبلاگ شما در سرویس دهنده ی مربوطه اینگونه خواهد شد alireza.domain.con


وب سايت چيست؟

در زمان حال حاضر افرادی که بخواهند به طورجدی در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و بخواهند درفضای انلاین حرفی برای گفتن داشته باشند نیازمند یک وب سایت هستند وبسایت قدرتمند تر و انعطاف پذیرتر از سیستم های وبلاگ می باشد.


تفاوت وب سایت و وبلاگ:

هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند که تفاوت بین انها را نشان می دهد شما با هزینه بسیار اندکی می توانید سرویس دامنه و هاستی را برای خود فراهم کنید و سایت خود را راه اندازی کنید وب سایت وابسته به هیچ نوع سرویسی نیست و شما می توانید بسته به نیاز خود هر مدل سایتی را روی ان پیاده سازی کنید


شما برای وبسایت خود محدودیت فضا نخواهید داشت و می توانید ابزارهای مختلفی را برای راحتی کار خود بر روی وبسایتتان نصب کنید اما وبلاگ شما به فضای محدودی دسترسی دارید و وابسته به سایت اصلی خواهید بود و شما هیچ گونه هزینه ای را نباید برای میزبانی بپردازید.


http://www.nopaweb.com/blog/internet-marketing/different-website-and-blog/


برچسب ها : تفاوت وب سایت و وبلاگ ,
+ نوشته شده در 1397/6/19ساعت 3:02 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

بهینه سازی سایت چیست؟

رای شما مطمئنا پیش امده زمانی که به دنبال اطلاعاتی هستید اولین، راحت ترین و در دسترس ترین منبع شما اینترنت می باشد که در موتور جستجو انرا سرچ می کنید اما از نتیاجی که برای شما نشان داده می شود معمولا شما اولین نتیجه را انتخاب خواهید کرد

ایا فکر کردید چطور آن سایت نمایش داده شده در نتیجه ی اول هست؟

خوب جواب این سوال واضح است اون سایت روند بهینه سازی سایت را انجام داده است که در ادامه توضیحات کامل تری به شما خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی سایت به مجموعه فعالیت هایی که مطابق با قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو بر روی وبسایت صورت می گیرد تا در صورت تشخیص بهینه بودن ان وبسایت رتبه ی بهتری به ان وبسایت تعلق بگیرد پس بهتره بگیم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو


مدت زمانی که برای بهینه سازی وب سایت یک سئو کار انجام می دهد متغیر است و معمولا حداقل از ۳ ماه تا ۱ سال می تواند زمان ببرد چرا که بهینه سازی سایت نیازمند زمان خواهد بود و باید در یک دوره ی چند ماهه صورت بگیرد تا تاثیر دائمی و مثبتی داشته باشد.


seo(سئو) مخفف چیست؟

Seo که در زبان فارسی بین افراد این حرفه و عموم مردم به صورت سئو خوانده می شود ولی اصولا seo مخفف search engine optimization می باشد که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.


اهمیت سئو و بهینه سازی سایت:

امروزه به تنهایی داشتن یک سایت در فضای انلاین برای کسب و کار شما کافی نیست بزارید با یک مثال ساده اهمیت سئو را برای شما روشن کنم سایت همانند نوزادی می باشد که تازه متولد شده ولی هیچ کسی نیست که این نوزاد را بزرگ کند و رشد او متوقف می شود.


روشهای زیادی برای افزایش یازدید و جذب مخاطب وجود دارد ولی اکثرا هزینه بر و تاثیر کوتاه مدت دارند ولی بهینه سازی وبسایت روشی به مراتب به صرفه تر و ماندگاری بیشتر نسبت به روش های دیگر است که امروزه لازمه همه ی کسب و کارهای انلاین خواهد بود.


انواع تکنیک های سئو:

روند انجام سئو را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی سایت تقسیم کرده اند که در درباره ی هر کدام توضیح خواهیم داد.



سئو داخلی سایت:

به مجموعه کارهای بهینه سازی که در ساختار داخل سایت مانند: محتوا نویسی،انتخاب نام مناسب،بهینه کردن تصاویر و …سئو داخلی سایت را شامل می شود.


سئو خارجی سایت:

بعد از بهینه سازی داخلی سایت فعالیتهایی مانند لینک سازی،اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی،تحلیل سایت خارج از سایت انجام می گیرد که زیرمجموعه سئوخارجی نامیده می شود.



چگونه سئو کنیم؟

این سوال بحث برانگیز است و اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید و هیچ تجربه ای در این کار ندارید دست نگه دارید چرا که همان گونه که سئو می تواند برای یک سایت جذب مخاطب و ورودی کند انجام ان بطور ناآگاهانه می تواند به سایت شما ضربه ی بزرگی بزند و شما جریمه بشوید و رتبه ی شما افت پیدا کند و حتی از نتایج حذف شوید.


بنابراین بهینه سازی سایت یک حرفه تخصصی است که باید انجام ان را به یک اهل فن این کار سپرد افراد زیادی سئو سایت را انجام می دهند و تعداد انها کم نیست بنابرابن باید محتاط بود.


نکته ی مهمی که باید برای شما بگم اینه که زمانی که کار بهینه سازی را به شخص یا شرکتی محول کردید و قیمت پایین و مدت زمان زیر ۳ ماه را به شما گفتند حتما شک کنید زیرا لازمه ی یک فرایند سئوی مناسب زمان و صبر دوطرفه خواهد بود.


هزینه بهینه سازی سایت:

سوال بسیار مهمی که برای خیلی از کاربران پیش میاد اینه که ;


هزینه سئو سایت چقدر است؟


در پاسخ به این سوال باید بگم که هزینه بهینه سازی وبسایت متغیر هست و بستگی به مشکلات وبسایت شما دارد البته یک گزینه ی بسیار مهم در تعیین هزینه میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما می باشد یعنی هر چه رقبای شما بیشتر باشند میزان سختی و هزینه سئو بیشتر و زمان بیشتر باید صرف ان شود.



کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همینطور که از اسمش پیداست کلماتی که بیشتر در میان عموم مردم جستجو می شوند کلیدی هستند و انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب می تواند تاثیر بسزایی در انجام بهینه سازی سایت داشته باشد.


هر چه کلمه کلیدی رقبای کمتری داشته باشد در نتیجه هزینه کمتر شده و زمان انجام بهینه سازی کاهش می یابد.



برچسب ها : بهینه سازی سایت چیست ,
+ نوشته شده در 1397/6/14ساعت 8:10 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

چگونه در اینترنت حرفه ای جستجو کنیم؟

در این مقاله قصد داریم روش صحیح و حرفه ای جستجو در اینترنت با استفاده از موتور جستجوی گوگل را به شما اموزش بدیم و بعد از خواندن این مقاله مطمئنم بهتر می توانید در گوگل جستجوی دقیق تر و مفیدی را داشته باشید.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت شهرها مطمئنا همه ی شما اگر بخواهید برای مثال دنبال پاسخ یک سوال یا در مورد یک کتاب اطلاعاتی را سریعا بدست اورید قطعا با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک بلند نمی شوید به سمت یک کتاب فروشی تا کتاب خود را جستجو کنید ساده ترین و در دسترس ترین کار جستجو در اینترنت هست

اما قطعا اولین و اصلی ترین منبعی که در اینترنت به دنبال پاسخ و ابهامات خود می گردیم موتور جستجوی گوگل هست که در سال های پیاپی توانسته با گسترش تکنولوژی موتور جستجوی خود با قدرتمندی هر چه بیشتر توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند و به جرات می توان گفت که در ۳ نتیجه ی اول شما را به نتیجه ی دلخواهتان خواهد رساند.

روش صحیح جستجو در اینترنت:
برای استفاده ی بهتر جستجو در اینترنت باید بتوانیم از این غول جستجوگر به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.زمانی که شما به دنبال یک کتاب می گردید بهتر است به جای جستجوی نام کتاب

برای مثل : “گاو بنفش” بهتره جستجو کنیم “کتاب گاو بنفش”

بازهم برای جستجوی دقیق تر می توانید نام نویسنده و انتشارات را هم به اخر جستجوی خود اضافه کنید در واقع باید جستجوی شما کامل تر و چند سیلابی باشد تا به نتیجه ی دلخواهتان برسید.

زمانی که شما کلمه خود را در باکس گوگل نوشتید و دکمه ی جستجوی google را زدید به شما نتایج نشان داده خواهد شد اما برای جستجوی بهتر در اینترنت زمانی که در گوگل فارسی جستجو می کنیم یک سری ابزار به ما نشان داده خواهد شد که جستجوی ما را بهینه تر می کند.

بعد از اینکه کلمه خود را جستجو کردی در زیر باکس جستجو قسمتی بنام ابزار وجود دارد که با انتخاب ان سه قسمت دیگر در زیر ان بنام های هر زبانی ، همه زبان ها و همه نتایج پدیدار می شود.

براساس هر زبانی:
با کلیک روی این گزینه شما دو انتخاب از نظر زبان جستجو خواهید داشت اول حالت پیشفرض هر زبانی و حالت دوم میان صفحات فارسی بگرد که تنها در وبسایت های فارسی زبان جستجوی شما را انجام می دهد.

براساس همه ی زمان ها:
با کلیک بر روی این قسمت جستجوی شما را با توجه محدوده ی زمانی که از ساعت گذشته گرفته تا محدوده ی دلخواه برایتان جستجو می کند یعنی جستجوی شما را بر اساس اخرین بروزرسانی سایت هایی که یک ساعت پیش موضوعی مرتبط با جستجوی شما را سرچ کرده اند یا یک هفته ی قبل

براساس همه ی نتایج :
یک قسمت دیگر که برای شما مانند خود کلمه ای که جستجو کرده اید نتایج را نشان می دهد یا بر اساس همه ی نتایج که مرتبط با کلمه ی جستجو شده ی شماست

برای مثال :

اگر شما کلمه ی “ جستجو در اینترنت“

را سرچ کنید و تنظیمات روی خود کلمه باشد سایت هایی که عینا از این کلمه در وبسایت خود استفاده کرده اند نشان داده می شود و اگر همه نتایج باشد سایت هایی که از کلمات مرتبط با جستجوی شما استفاده کرده اند را نشان خواهد داد.

جستجوی عکس در گوگل:
اما نوع دیگری از جستجو در موتورهای جستجو که زیاد استفاده میشه جستجوی عکس است اما خیلی از افراد به طور خیلی عمومی و ناشیانه از این ابزار استفاده می کنند و تنها با جستجوی کلمه مورنظر عکس خود را شاید پیدا کنند این ابزار اپشن های مختلف و کاربردی را برای کاربران قرارد داده تا نهایت جستجوی دقیق تر را تجربه کنند.

ابتدا به سایت گوگل رفته و موضوع عکس را در باکس نوشته و جستجو را بزنید سپس زیر باکس جستجو بر روی تصاویر کلیک کنید تا تصاویر مرتبط با جستجوی شما نشان داده شود. در گوشه ی سمت چپ باکس جستجو عکس دوربینی وجود دارد که با انتخاب ان می توانید جستجو بر اساس تصویر خودتان را داشته باشید یعنی تصویرتان را از ادرس اینترنتی یا از روی رایانه تان اپلود کرده و تصاویر مشابه ان برای شما به نمایش خواهد امد.

همانند جستجوی متنی در زیر باکس جستجو بر روی ابزار رفته تا تنظیماتی برای شما ظاهر شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.


برچسب ها : چگونه در اینترنت حرفه ای جستجو کنیم؟ ,
+ نوشته شده در 1397/6/9ساعت 14:41 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

بهترین روشهای سئوتکنیکال

شنیدن نام سئو تکنیکال در برخورد اول به نظر ترسناک می رسد درواقع سئو تکنیکال روشهایی ساده جهت دسترسی و بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو می باشد این روشها مانند پیچ و مهره ی وبسایت شما می باشد که باید از محکم بودن انها اطمینان حاصل کنید در ادامه به معرفی ابزارهای انلاین سئوتکنیکال به شما معرفی خواهیم کرد که با رعایت و بررسی این نکات و خطاها وبسایت شما بهینه خواهد شد.


تست سرعت وبسایت:

هنگامی که کاربری به سایتی می رود اگر ان سایت به سرعت برای شما باز نشود ممکن است شما خسته شوید و از ان سایت خارج شوید این یک امتیاز منفی برای وبسایت موردنظر است سرعت وبسایت یک فاکتور مهم سئوتکنیکال است


پس باید در اولویت قرار بگیرد و ان را برای ورود کاربران بهبود بخشیم در غیر این صورت موتورهای جستجو جریمه ای برای سایت های کند در نظر می گیرند و در نتیجه باعث افت رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو می شود.


خوب وقت آن رسیده تا سرعت سایت را با استفاده از یک ابزار بسیار قوی سئوتکنیکال که متعلق به موتور جستجوی گوگل هست را تست کنیم ابتدا با انتخاب pagespeed به صفحه ای مشابه صفحه ی زیر می روید به راحتی ادرس وبسایت خود را وارد کنید سپس منتظر بمانید تا اطلاات مربوطه سایت شما نشان داده شود.


این ابزار سرعت سایت شما را برای دو پلت فرم موبایل و کامپیوتر دسکتاپ بررسی می کند و برا ی هر کدام نمره ای از ۱ تا ۱۰۰ به سایت شما می دهد و خطاهای موجود از طرف سرور ، تصاویر و کدهای جاوا و css را نمایش می دهد.


تست واکنشگرا بودن وبسایت:

بعد از بررسی و رفع خطاهای سرعت وبسایت حالا به مهمترین فاکتور سئوتکنیکال می رسیم که واکنشگرا بودن وبسایت ما می باشد از اوایل سال ۲۰۱۶ با افزایش فوق العاه کاربران موبایل گوگل یکی از غول های موتورهای جستجو روی واکنشگرا یا تلفن همراه پسند وبسایت ها متمرکز شد و باید سایت ما در گوشی های موبایل با ساختاری کاملا کاربرپسند به کاربر نمایش داد شود در غیر این صورت باعث افت رتبه در نتایج موبایل خواهید شد.


یکی از نرم افزارهای قدرتمند تحت وب که می تواند واکنشگرا و موبایل پسند بودن سایت شما را بررسی و به شما نشان دهد ابزار mobile-friendly گوگل می باشد زمانی که شما وارد صفحه مورد نظر می شوید با وارد کردن ادرس وبسایت در صورت واکنشگرا بودن همانند تصویر زیر ان را برای شما تایید می کند.


ساخت نقشه سایت:

از گزینه های مهم یک سئوی تکنیکال ، نقشه ی سایت است که برای بهبود معماری سایت یک نیاز است و به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند در سایت خزش کنند و اطلاعات سایت را برای ایندکس کردن بهتر دریافت کنند.


قطعا ساخت نقشه سایت به صورت دستی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و امری وقت گیر است ابزارهای انلاینی مانند:


xml-sitemaps برای وبسایتهایی که قابلیت ساخت نقشه ی سایت را ندارند به طور موقت ابزاری مناسب می باشد بعد از وارد شدن به سایت این ابزارادرس سایت خود را وارد کرده و دکمه ی استارت را بزنید تا نقشه ی سایت شما ساخته شود و می توانید از ان خروجی بگیرید


.برای سایت های وردپرسی هم افزونه های زیادی مانند Google XML Sitemaps که تنها برای ساخت نقشه سایت می باشد و اتوماتیک این کار را انجام میدهید توجه داشته باشید ادرس نقشه سایت خود را حتما در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید تا سریعتر اطلاعات شما ایندکس شود.


تشخیص محتوای تکراری:

مطمئنا اگر در زمینه ی بهینه سازی وبسایت مطالعه کرده باشید بر تشخیص محتوای تکراری در سئوتکنیکال تاکید می شود و شما نباید مقالاتی را که می نویسید کپی از جای دیگر باشد چرا که موتورهای جستجوی قدری مانند گوگل این مورد را متوجه شده و تشخیص می دهند که یک مقاله اول از کدام سایت متنشر شده و سایت کپی کننده جریمه خواهد شد و افت رتبه خواهد پیدا کرد.


ابزارهای شاخصی برای اینکه متوجه شویم یک وبسایت دارای محتوای تکراری است وجود دارد اما ابزار plagspotter برای شما در کل وب جستجو کرد و اگر وبسایت شما مطلب تکراری داشته باشد به شما نمایش می دهد نکته ی مهم اینه که اگر مطلبی از سایتی کپی کردید مطلب تا جای ممکن ویرایش کنیدو یا حتما لینک منبع را زیر همان مطلب قرار بدهید تا از طرف موتورهای جستجو جریمه نشوید.


استفاده از فایل robots.txt :

همه ی وبسایتهای موجود در فضای رقابتی نتایج موتورهای جستجو مطمئنا صفحاتی دارند که نمی خواهند موتورهای جستجو ان صفحات را شروع به خزیدن کنند و ایندکس کنند و در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند بنابراین این فاکتور مهم سئوتکنیکال را فراموش نکنید ساخت فایل robots.txt کمک شایانی به ایندکس نشدن صفحات مهم و محرمانه شما می کند تا در بایگانی موتورهای جستجو قرار نگیرند اما باید در نوشتن این فایل محتاط باشید تا به اشتباه صفحات اشتباه را غیرقابل دسترسی نکنید.


http://www.nopaweb.com/blog/education-seo/seo-technical/


برچسب ها : سئوتکنیکال ,
+ نوشته شده در 1397/6/4ساعت 0:58 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

بازاریابی شبکه های اجتماعی(social marketing) چیست؟

هر روز با افزایش تعداد وبسایت ها در فضای مجازی به موازات تعداد شبکه های اجتماعی بیشتر می شود و افراد بسیاری در انها عضو می شوند و منبع بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کارها و جذب افراد می باشد در این مقاله به معرفی ، مزایا و نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره ای مختصر و مفید داریم.


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قطعا حداقل یکبار اسم شبکه های اجتماعی قدری مانند فیس بوک،یوتیوب،توییتر،اینستاگرام و غیره به گوش شما خورده است هر روز افراد بسیاری در این شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و اکثرا از انها به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و افراد بسیاری در این شبکه ها سعی دارند تا مشتری های زیادی را برای کسب و کار خود جذب کنند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نامیده می شد.


مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

۱-اولین و مهمترین مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود افراد بسیاری هستند که حداقل هفته ای یکبار وارد حساب کاربری خود شده و پیام های خود را چک می کند و یا پیامی در غالب متن ، ویدئو ، تصویر و صوت را بادیگران به اشتراک می گذارد و فرصتی کم نظیر برای بازاریابی برای صاحبان کسب و کار می باشد.


۲- در شبکه های اجتماعی هر روز اخبار و اتفاقات جدیدی میان کاربران منتشر شده و این قدرت و داغ بودن فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی را به ما یادآوری می کند.


۳- با انتشار مقالات ، صوت ، ویدئو و غیره افراد می توانند بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بگیرند و تاثیر به سزایی در سئوی شما دارد.


۴- اما خود شبکه های اجتماعی بطور مستقل موتور جستجو دارند و با بهینه کردن مطالب و ویدئوهای خود در این شبکه ها می توانیم شانس اشنایی با کسب و کار خودمان را دوچندان کنیم.


۵- از دیگر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی قابلیت گفتگوی انلاین می باشد که بصورت انلاین اگر انها سوالی داشتند می توانید به سرعت پاسخگوی انها باشید.


نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

اما اگر بخواهیم کسب و کار خود را با بازاریابی شبکه های اجتماعی گسترش بدیم بهتره یک سری نکات رو حتما مدنظر داشته باشیم چرا که وجهه تشابهی میان شبکه های اجتماعی است و با رعایت آنها چند قدم از رقییبان خودمان جلو خواهیم افتاد.


۱-سعی کنید برای فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک تصویر اختصاصی و جذاب داشته باشید تا درعین سادگی خلاصه ای از پیام شما را به مخاطب منتقل کند.


۲-بهتره که بطور منظم فعالیت داشته باشید برای مثال اگر هفته ای ۳ مطلب در این شبکه ها به اشتراک می گذارید همین منوال رعایت شود بروز بودن مساله بسیار مهمی هست که بسیاری از کسب و کارها ان را نادیده می گیرند.


۳-یکی دیگر از مزیت های عالی و مشترک بین شبکه های اجتماعی استفاده از هشتگ ها می باشد هشتگ که علامتی مانند # می باشد می تواند مطالب شما را به نوعی بین کاربران یاداور شود و سعی کنید برای خود هشتگ اختصاصی داشته باشید این هشتگ می تواند نام برند و یا حتی اسم نوع فعالیت شما باشد:


برای مثال:


#نوپا وب


#کسب و کار اینترنتی


همانطور که در مثال بالا می بینید هشتگ اول نام برند یعنی نوپا وب و هشتگ دوم نوع فعالیت یا هر کلمه ای که مرتبط باشد به معنای کسب و کار اینترنتی می باشد.


۴-در وبسایت خود به شبکه های اجتماعی لینک دهید تا اگر افرادی از طریق سایت هم بتوانند با صفحات شما اشنا شوند و شما را درآنها دنبال کنند.


۵-بهتره از همان شروع کار صفحات تجاری خود را بسازید و سعی کنید تمام اطلاعات کسب و کار خود را به طور کامل کامل کنید تا صفحه ی شما حرفه ای تر جلوه کند و این حس اعتماد در افراد را افزایش می دهد.


۶-قطعا بعد از اشتراک گذاری هر پست در شبکه های اجتماعی برای برخی از افراد سوال های زیادی به ذهن انها خطور می کند که در زیر پست ها از شما سوال می کنند اول مطمئن شوید که قابلیت کامنت گذاری برای پست های فعال باشد و و دوم به تمام سوال پرسیده شده ی انها پاسخ دهید این انها را ترغیب می کند که شما را همیشه دنبال کنند و ب با شوق و ذوق بیشتری محصولات شما را تهیه کنند.


۷- بهتره مطالبی را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید که عنوانی بصورت سوالی داشته باشند تا حس کنجکاوی افراد را برانگیخته کند و انها را ترغیب به مطالعه کند.


به عنوان مثال : چگونه در یک ماه ۴ کیلو وزن کم کنیم؟


۸-در انتخاب موضوعات دقت لازمه را داشته باشید ببینید بیشتر افراد در زمینه کاری شما دنبال چه چیزهایی هستند انها را در قالب یک مقاله دراورید و به اشتراک بذارید و در نتیجه باید نیاز مخاطب رابرطرف کند تا انرا لایک کند و یا به اشتراک بذارد.


بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید چرا که امروزه یک کانال ارتباطی بسیار ضروری و حیاتی برای جذب مشتری می باشد و حتما در شبکه های اجتماعی معروف ثبت نام کنید و فعالیت مدام داشته باشید تا تاثیر فوق العاده ی انرا ببینید.


برچسب ها : بازاریابی شبکه های اجتماعی ,
+ نوشته شده در 1397/5/30ساعت 4:56 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

بهترین روشهای افزایش بازدید وبسایت

ایا می دانید بهترین روشهای افزایش بازدید وبسایت چیست؟ اگر می خواهید به پاسخ این سوال برسید از شما دعوت می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید تا شما را با عامیانه ترین روشهای جذب بازدید کننده آشنا کنیم.

۱-شبکه های اجتماعی:
از روشهای قدرتمند و البته کمی سخت می توان به افزایش بازدید از شبکه های اجتماعی به وبسایت اشاره کرد اما همانطور که گفته شد این روش نیازمند زمان مناسب از سوی شماست اما در اینجا چند راهکا را ارائه می دهیم تا طرفداران شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و در نهاین به وبسایت شما سر بزنند.

-ابتدا حساب کاربری خود ا به حساب تجاری تبدیل کنید که در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام،فیسبوک ،توییتر،گوگل پلاس و …این امکان رایگان و در دسترس شما هست.

-کسانی که در زمینه ی کاری شما مشغول فعالیت هستند انها را در شبکه های اجتماعیش دنبال کنید این کار به معرفی شما به علاقه مندان حوزه کاریتان کمک زیادی می کند.

-زمانی که مقاله ای در وبسایت خود منتشر می کنید حتما در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و افراد برای خواندن کامل مقاله به وبسایت شما مراجعه می کنند و باعث افزایش نرخ بازدید وبسایت شما می شود.

-حتما در این شبکه ها به سوالات و ابهامات کاربرانتان پاسخ دهید این می تواند اشتیاق انها را برای بازدید بیشتر مقالات شما به سایت هدایت کند.

-از تصاویر و عناوین جذاب و حرفه ای در مقالات خود استفاده کنید تا کاربران را تشویق به خواندن کامل آن پست کند.

۲-سایت های تبلیغاتی:
از روش های قدمی و معمول افزایش بازدید وبسایت ثبت سایت شما در سایتهای تبلیغاتی می باشد و شما به ازای مدت زمانی می توانید اگهی رایگان در سایت مربوطه ثبت کنید که البته برای مدت محدودی می باشد و اگهی شما به صفحات بعد منتقل می شود و برای اینکه تبلیغ شما در شرایط بهتری قرار بگیرد باید مبلغی را بپردازید.

۳-بهینه سازی سایت:
شاید به جرات می توان گفت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از برترین روشهای افزایش بازدید وبسایت به شمار می رود و شما می توانید خیلی هدفمند تر و موثرتر افراد را به سمت سایت خود بکشانید البته این روش نیازمند زمان و استفاده از افراد متخصص می باشد.

۴-شبکه تبلیغات کلیکی:
مطمئنم اسم تبلیغات کلیکی زیاد به گوش شما خورده و میشه گفت این سایتهای تبلیغاتی واسطی بین سفارش دهنده ی اگهی و نمایش دهنده اگهی خواهد بود و وقتی که اگهی را در این سایت ها ثبت می کنید و در ازای مبلغ مشخصی بسته به تبلیغ شما در وبسایتهای مرتبط با موضوع کاریتان قرار داده می شود.

حتما می پرسید این چه سودی برای هر نمایش دهنده و شبکه تبلیغات دارد؟
پاسخ:
کسانی که به عنوان نمایش دهنده اگهی متقاضی می شوند با قرار دادن بنرهای شبکه تبلیغاتی در سایت خودشان به ازای هر بازدید کننده ای که به وبسایت شما ارسال می کنند مبلغی به حساب کاربری انها اضافه می شود و شبکه ی تبلیغات هم این وسط مبلغی را برای خود بر می دارد.

۵-تبلیغات موتور جستجوی گوگل:
اگر بخواهید خیلی سریع افزایش واقعی بازدید وب سایت داشته باشید می توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید و شما با شارژ حساب خود به تعداد مشخصی ورودی از تبلیغات گوگل دریافت می کنید این روش نیازمند سرمایه گذاری فراوانی می باشد چرا که بعد از ورود تعداد مشخصی بازدید کننده باید مجددا حساب خود را شارژ کنید.

۶- ریپورتاژ اگهی:
در این نوع از روشهای افزایش بازدید وبسایت شما با نوشتن مقاله ای در قالب خبر همراه با تصویر و لینک سایت خود در وبسایت هایی که ریپورتاژ اگهی قبول میکنند قرار می دهید و اگهی شما برای همیشه می ماند اما بهتر است شما وبسایتهای مرتبط با موضوع کاری خود را برای این کار انتخاب کنید.البته این روش هیچ وقت از سایت پاک نمی شود و می تواند برای شما بک لینک خوبی به حساب بیاید.

۷- ایمیل مارکتینگ:
اما اخرین و برترین روشهایی که می تواند هم در افزایش فروش و افزایش بازدید وبسایت شما تاثیرگذار باشد ایمیل مارکتینگ می باشد با اینکه سال ها از استفاده از این روش می گذرد ولی همچنان کاربردی است و یک ایمیل مارکتینگ موفق زمانی به شما کمک خواهد کرد که برای کاربرانی خاص که به کسب و کار شما علاقه دارند ایمیل ارسال کنید در غیر اینصورت چندان کاربردی نخواهد بود.



برچسب ها : افزایش بازدید وبسایت ,
+ نوشته شده در 1397/5/24ساعت 18:54 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ) چیست؟

بازاریابی ایمیلی یکی از سریعترین راه های جذب مخاطب و مشتری هدفمند در بحث بازاریابی اینترنتی است که هنوز پس از گذشت چندین سال از این روش بسیار استفاده می شود و در این مطلب شما با مفهموم ایمیل مارکتینگ آشنا خواهید شد
تبلیغات ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی راهی برای رسیدن به مشتریان از طریق ایمیل می باشد بر خلاف ایمیل های اسپم ایمیل مارکتینگ به طور مستقیم مشتریانی را که به کسب و کار شما علاقه مند هستند را به سمت شما جذب می کند.
زیاد مهم نیست که شما چقدر از طریق بازاریابی ایمیلی فروش داشته باشید اما این روش شما را به هزاران یا چندین هزار مشتری بالقوه متصل کند و در مبحث بازاریابی نسبت به سایر روشهای تبلیغات هزینه ی بسیار کمتری برای شما دارد.

اما نکته ی مهم اینجاست که شما در ایمیل مارکتینگ پیام کسب و کار خود را با تصاویر و متن های خیره کننده و جذاب برای مخاطبانی که با کسب و کار شما آشنایی دارند و در انتها محصول خود را به آنها معرفی کنید این روش می تواند علاقه مندان را به مشتریان بالقوه تبدیل کند.

بسیاری از شرکت ها در ایمیل های خود گزینه ای بنام لغو اشتراک استفاده می کنند تا با این روش مشتریان بالقوه را از دیگر مشتریان جدا کنند و همچنین آماری برای شما بدست می آید که چه تعداد از مشتریان به کسب و کار یا ایمیل شما علاقه مند هستند.

محتوای ایمیل مارکتینگ می تواند بیشتر از متن و فرمت های مختلف از جمله تصاویر و ویدئو ها باشد شما قادر خواهید بود که محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

روش های دیگر تبلیغاتی مثل تبلیغات پاپ آپ یا بنری یا دیگر روشهای تبلیغاتی اغلب به دنبال تنها مشتریان بالقوه هستند اما در بازاریابی با ایمیل شما مستقیما تبلیغاتتان را از طریق محتوا انجام می دهید.

فضای مجازی بهترین و محبوب ترین راه برای کسانی که به دنبال جمع آوری اطلاعات افرادی که به محصولات یاخدماتشان علاقه مند هستند می باشد.

انواع بازاریابی ایمیلی:
خبرنامه ایمیل:
اما یک روش بسیار مرسوم دیگر این است که اگر سایتی را در فضای مجازی داشته باشید شما برای مخاطبان مقالاتی را در سایت منتشر خواهید کرد بنابراین ساخت خبرنامه ایمیلی می تواند علاقه مندان به مقالات سایت شما را حفظ و آنها را از مقالات جدید مطلع کند این روش هم ابزار تاثیرگذاری در نگه داشتن مشتریان پایه ی کسب و کار شما می باشد.

نظر سنجی ایمیل:
این متد بازاریابی ایمیلی می تواند انتقادات و پیشنهادات مشتریان بالقوه را به شما منعکس کند این راهی بسیار عالی برای آزمایش یا رفع نقاط ضعف یک محصول یا یک خدمتی خواهد بود و می توانید بر اساس نیاز مشتریان خود محصولاتی با کیفیت تر و کامل تری را به فروش بگذارید که در نتیجه افزایش فروش شما را همراه خواهد داشت.

مزایای بازاریابی ایمیلی:
۱-صرفه جویی در زمان و انرژی شما:
تصور کنید بخواهید با مشتریان خود تلفنی تماس گرفته و برای هر کدام در مورد خدمات یا محصولات جدید توضیح بدهید که زمان و انرژی زیادی را باید صرف کنید اما در بازاریابی از طریق ایمیل به راحتی می توانید تنها یکبار متن خود را آماده کنید و سپس برای افراد زیادی آن را ارسال کنید و این پروسه تنها در عرض چند ساعت انجام خواهد شد.

۲- شخصی سازی پیام:
در بازاریابی با ایمیل شما می توانید ایمیل هایی با نام خودشان برای هر مشتریتان بفرستید و حتی می توانید بر اساس سابقه ی خریدی آنها قبلا داشته اند برایشان محصولات و خدمات جدیدتان را معرفی کنید تاثیر آن در فروش کاملا مشهود است.

۳- کاهش هزینه های اضافی:
ایمیل مارکتینگ هزینه های اضافی مثل کارکنان،طراحان یا تحلیلگران بازاریابی را نیاز ندارد و شما هزینه های چاپ و پستی را دیگر نخواهید داشت این روش شما بر اساس سلیقه ی خود یک قالب(ظاهر) برای ایمیل خود ایجاد می کنید و هر بار براحتی می توانید آنرا بر اساس نیاز خود تغییر بدهید که هزینه ای برای شما ندارد.

۴- برقرار ارتباط مکرر:
شما در روشهای سنتی مثل بروشور یا پوستر های تبلیغاتی تنها یکبار با مشتریانتان ارتباط برقرار می کنید اما در بازاریابی ایمیلی به دفعات می توانید با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید.

۵- اشتراک گذاری ایمیل:
شما زمانی که ایمیلی موثر و پرمخاطب برای عده ی کثیری از مشتریان خود ارسال می کنید این کار می تواند آنها را ترغیب به ارسال آن ایمیل به دیگر افراد کنند و این دریچه ی ورود افراد جدیدی به کسب و کار شما خواهد بود.

۶-پیام های زمان های واقعی:
شما وقتی محصول یا خدمتی را به افراد می فروشید اطلاعاتی را جهت ثبت نام از آنها می گیرید مثلا تاریخ تولد یا از این قبیل و زمان که زمان تاریخ تولد مشتریانتان می شود پیام تبریک می توانید برای انها ارسال کنید.

برچسب ها : بازاریابی ایمیلی ,
+ نوشته شده در 1397/5/18ساعت 13:53 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

متن تبلیغاتی پرفروش چه مزایایی دارد؟

اگر می خواهید یک متن تبلیغاتی پرفروش برای محصولات و خدمات خود داشته باشید باید نکات کوچک و بسیار مهمی را در آن رعایت کنید که با مطالعه این مقاله رازهای یک متن تبلیغاتی پرفروش را برای شما فاش خواهیم کرد.
-آیا متن آنچه را که در عنوان وعده داده است عملی می کند؟
-آیا متن تبلیغاتی شما جالب است؟
-آیا خواندن متن آسان است؟
-آیا باورکردنی است؟
-آیا متن تبلیغات شما متقاعد کننده است؟
-آیا متن شما دارای لحن دوستانه ای است؟
-آیا تمامی جزییات را بیان می کند؟
-آیا متن شما مرتبط است؟
-آیا متن شما روان است؟
-آیا متن شما خواننده را ترغیب به کاری می کند؟

به گفته ی دیوید اگیلوی مهمترین قسمت متن تبلیغاتی شما عنوان شما است و شما تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید در غیر این صورت باید در تغییر عنوان متن تبلیغاتی خودتون تجدید نظر کنید

ویژگی های متن تبلیغاتی جذاب:
_ عملی کردن وعده ی عنوان:
اگر عنوان می گوید <<چگونه تبلیغات کنید و فروش خود را افزایش دهید>> متن هم باید این عمل را به ما بیاموزد در غیر اینصورت عنوان با متن هماهنگی نداشته و خواننده را فریب داده و او از این توطئه آگاه ساخته است.

_جالب بودن متن:
اگر خواننده زمان مطالعه خسته شود مطمئن باشید متن تبلیغات شما هیچ گونه انگیزه ای در مخاطب ایجاد نکرده است یک داستان تعریف کنید و ذهن خواننده را متحول کنید تا در او انگیزه ایجاد شود در غیر این صورت نمی توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید.

_ساده بودن متن:
ایا متن شما به سادگی برای مخاطب قابل درک است خواننده وظیفه ی درک متن نامفهوم و پیچیده ی شما را بر عهده ندارد پس باید متن تبلیغاتی را با کلمات ساده و قابل فهم بیان کنید.

_باورپذیر بودن متن:
کاربران اعتمادشان به تبلیغات و تبلیغ نویسان کم شده است و این وظیفه ی ما است که اعتمادشان را نسبت به خود،خدمات و محصولات خودمان جلب کنیم و بهترین راه گفتن حقیقت است.

_متقاعدکننده بودن متن شما:
متن تبلیغاتی شما نه تنها باید میزان فروش شما را بالا ببرد بلکه باید با مشتری ارتباط برقرار کند و توجه او را جلب کند و علاقه ی آنان به محصول و خدمات شما را برانگیزد و برتر بودن کالای شما را اثبات کند.

_استفاده از لحن دوستانه در متن:
مردم از متن های ساده و روشن و قابل هضم لذت می برند و اعتماد آنها به شما بیشتر می شود زمانی که متنی را می نویسیم باید با کاربر طرح دوستی بریزیم تا جذب نوشته ی ما شود در غیر این صورت برای مخاطبمان خسته کننده خواهیم شد.

_بیان جزییات کامل:
برای متقاعد کردن کاربران شما در تبلیغات خود باید از جزییات که شامل ویژگی ها، مزایا، منافع و دلایل خود برای خرید محصول هستید استفاده کنید هر چه اطلاعات بیشتری از محصول خود در خدمت کاربران قرار دهید متن شما باورپذیرتر خواهد شد.

_مرتبط بودن متن شما:
نیازی نیست در متن از خودمان و علایقمان برای کاربران صحبت کنیم زیرا برای آنها اهمیتی ندارد آنچه اهمیت دارد کالا یا خدمتی است که به علاقه دارد و نیازش را رفع می کند پس باید متن تبلیغات شما باید به موضوعی بپردازد که مورد علاقه ی کاربر است.

_روان بودن متن:
یک متن خوب ساده و روان با نکته های زیاد جریان پیدا می کند در چنین متن هایی اثری از جملات عجیب و غریب و دهان پر کن که ذهن کاربران را منحرف می کند به چشم نمی خورد.

_ترغیب کننده بودن متن شما:
آیا متن تبلیغاتی شما کاربر را به کاری ترغیب می کند؟ آیا او اقدام به تهیه بروشور یا برقرای تماس با شرکت شما می کند و سرانجام اقدام به خرید محصول شما می کند؟ اگر این چنین است شما تبلیغ تاثیرگذاری را به نگارش درآورده اید.

نمونه یک متن تبلیغاتی:
به کودکان خود فرصت جنگیدن بدهید(خمیردندان کرست)
چرا یک تابیتان جهنمی دیگر را پشت سر بگذاریم؟(دستگاه های تهویه جی.ای)
طعم قهوه ی غنی بوداده ی جدید مارا کشف کنید(قهوه بدون کافیین بریم)


برچسب ها : متن تبلیغاتی پرفروش ,
+ نوشته شده در 1397/5/13ساعت 16:52 توسط علی | | تعداد بازدید : 5

× بستن تبلیغات