وبلاگ آموزشی تفریحی علمی

آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو

اگر شما وبسایتی داشته باشید و بخواهید از طریق بهینه سازی برای موتورهای جستجو ورودی بگیرید باید اطلاعاتی از الگوریتم های گوگل و قوانینی که تعیین کرده باخبر باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاد و دچار جریمه های تعیین شده نشوید.

الگوریتم چیست؟

به بیان ساده به مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانینی که با همراه با جزئیاتی باشند تا بتوانند هدفی خاص را دنبال کنند الگوریتم می گویند


الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم هایی هستند که هدف بهبود پروسه سئو برای صاحبان وبسایت ها را دنبال می کنند این الگوریتم های گوگل وبسایتها را تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس عملکرد آنها محاسباتی پیچیده را انجام می دهند تا در نهایت به آن وبسایت نمره ی مثبت یا منفی بدهند


انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل:

الگوریتم مرغ مگس خوار:

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم کبوتر

الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم payday loan

الگوریتم pagelayout

الگوریتم کافئین

الگوریتم گورخر

الگوریتم گوگل دنس(google dance)

جدیدترین الگوریتم گوگل:

الگوریتم Paraphrasing


هر کدام از الگوریتم های بالا روی تحلیل و بررسی بخشی از وبسایت ها را آنالیز می کنند و در نتایج و رتبه های یک وبسایت تاثیرگذار خواهند بود.


الگوریتم مرغ مگس خوار:

این الگوریتم بیشتر بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد و انها را تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند بهترین نتیجه را بر اساس جستجوی کاربر به او نمایش بدهد این الگوریتم گوگل تاثیری مستقیم در رتبه وبسایت ها ندارد.


الگوریتم گوگل پاندا:

خوب اما اساس وب محتوا هست و حتما شما به سراغ موتور جستجوی گوگل می اید دنبال محتوا هستید تا چند سال پیش گوگل دچار سردرگمی بود و افراد براحتی مطلبی را کپی می کردند و در وبسایت خود قرار می دادند با ظهور الگوریتم گوگل پاندا دیگر نمی توان مطلبی را کپی کرد.


کسانی که به دنبال کپی کار باشند این الگوریتم گوگل به راحتی آنها را جریمه خواهد کرد و در رتبه های پایین تر قرار خواهد داد و یا آن را از نتایج حذف خواهد کرد هدف این الگوریتم گوگل بهبود کیفیت محتوای تولید شده در وبسایت ها است.


الگوریتم گوگل پنگوئن:

اما از مهمترین الگوریتم های گوگل پنگوئن می باشد و تا مدتها پیش افرادی به راحتی برای وبسایت خود لینک های اسپم می گرفتند و یا لینک می خریدند اما این الگوریتم مانع چنین فعالیت هایی می شود قطعا می دانید گوگل به وبسایت هایی که لینک های ورودی به آنها زیاد باشد امتیاز بیشتری می دهد.


هر لینک یک رای مثبت برای وبسایت مورد نظر خواهد بود حالا اگر فردی بصورت غیرمعمول لینکسازی کند مطمئنا خطا کرده و جریمه خواهد شد.


الگوریتم کبوتر:

این الگوریتم روی کلمات جستجو شده توسط کاربران تمرکز دارد و پایگاه داده های گوگل مانند قفسی طبقه بندی شده و کبوترهایی مسئول بررسی هستند و هر بار که کلماتی جستجو می شود اگر محتوای مفید و جامعی مناسب آن کلمه جستجو شده پیدا کردند به آن نوک می زنند و هر چه تعداد نوک ها برای وبسایتی بیشتر باشد در رتبه های بالاتری در نتایج ظاهر خواهد شد.


الگوریتم کبوتر بر اساس محل شخص هم نتایج متفاوتی را به شخص نشان میدهد که اصطلاحا به آن سئوی محلی می گویند.


الگوریتم mobilegeddon:

اما این جز بروز و جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می اید با همه گیر شدن استفاده از موبایل های هوشمند و تبلت ها گوگل عقب نیفتاده و وبسایت هایی که به خوبی در نسخه های موبایل نمایش داده نمی شوند امتیاز منفی داده و آنها را از نتایج موبایلی حذف خواهد کرد.


الگوریتم payday loan:

بارها شده کلمه یا عبارتی را جستجو کرده اید ولی به نتیجه ی دلخواه نرسیده اید و وقتی وارد سایت مربوطه می شوید متوجه می شوید با موضوع شما کاملا بی ربط است و سایت مربوطه کلمات جستجو شده ی شما را به تکرر عنوان کرده تا در نتایج بالا بیاد این الگوریتم گوگل با این عمل مبارزه می کند.


الگوریتم pagelayout:

این الگوریتم گوگل مربوط به سئو داخلی وبسایت ها می شود و روی یکی از فاکتورهای مهم تمرکز دارد اگر شما در صفحات خود بیش از اندازه از تبلیغات استفاده کنید تا کاربر با اسکرول کردن به محتوای اصلی در پایین صفحه برسد قطعا جریمه خواهید شد.


الگوریتم pagelayout در واقع روی تجربه ی کاربری وبسایت هم تاثیر می گذارید زیرا کاربران اصلا از وبسایت هایی با تبلیغات زیاد خوششان نمی اید و سایت را ترک می کنند.


الگوریتم کافئین:

این الگوریتم می تواند از بهترین الگوریتم های گوگل باشد چرا که علاوه بر اینکه بر روی عبارات و کلمات جستجو شده تاثیر می گذارد تا بهترین نتیجه را برای کاربر برگرداند روی سیگنال های شبکه های اجتماعی هم حساس هست و وبسایت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند برای انها امتیاز مثبت در نظر می گیرد و روی سئوی آنها تاثیر می گذارد.


الگوریتم گورخر:

اما فروشگاه های اینترنتی هم زیر ذره بین این الگوریتم گوگل قرار می گیرند و از تقلبی بودن و بی کیفیت بودن سرویس های آنها متوجه می شود و عواملی مانند:واکنش گرا بودن,داشتن بارکد محصول,کوپن های تخفیف و راحتی خرید کاربران می تواند در رتبه یک فروشگاه اینترنتی از نگاه گوگل تاثیر بسزایی بگذارد.



الگوریتم گوگل دنس(google dance):

این الگوریتم در واقع امتحانی برای صاحبان وبسایت ها هست تا کیفیت فعالیت انها محک زده شود و رتبه های انها در نتایج مدام بالا و پایین می شود و گاهی اوقات شاید شما از نتایج حذف شوید تا امتحان شوید و دوباره بر می گردید.


این الگوریتم گوگل در واقع شمارا آزموده تا در زمان کاهش و افزایش رتبه چه عکس العملی انجام می دهید تا نسبت به عکس العمل شما بازخورد نشان دهد.


برخی از صاحبان وبسایت ها با بک لینک سازی و تصحیح کدهای وبسایت قصد خارج شدن از گوگل دنس را دارند غافل از اینکه گوگل می تواند انها را خطاکار بر شمرده و امتیاز منفی به انها بدهد اما نکته حائز اهمیت این است که گوگل دنس بصورت رسمی توسط گوگل معرفی نشده است.



الگوریتم rankbrain:

این الگوریتم با بهره گیری از هوش مصنوعی طی سالهای گذشته از آن پرده برداری شده این الگوریتم گوگل بر اساس آنالیز رفتار کاربر رتبه ی شمارا جابجا می کند.


تصور کنید یکی از مقالات نوپاوب در رتبه ۶ گوگل قرار دارد اگر کاربری بر روی لینک مقاله کلیک کند و وارد وبسایت شود و مدت زمانی از ماندن کاربر در سایت بگذرد گوگل متوجه می شود که مقاله ی نوپاوب نیاز کاربر را رفع کرده و رتبه ی بهتری را می دهد.


آخرین الگوریتم گوگل:

الگوریتم Paraphrasing:

این الگوریتم که جدیدترین و تا به این لحظه آخرین الگوریتم گوگل می باشد می تواند محتوای چندین صفحه ی را بررسی کرده و محتوای اختصاصی تولید کند هدف این الگوریتم پاسخگویی به کاربران بدون ارجاع دادن به وبسایت اصلی تولید کننده محتوا می باشد.


این خبر بسیاری از صاحبان وبسایت ها و تولید کنندگان محتوا را نگران کرده زیرا با فعال شدن این الگوریتم دیگر نیازی به وبسایت و تولید محتوای افراد نیست و گوگل به تنهایی دست به کار می شود.

نوپاوب

http://www.nopaweb.com/blog/education-seo/google-algorithms/


برچسب ها : http://www.nopaweb.com/blog/education-seo/google-algorithms/ ,
+ نوشته شده در 1397/5/1ساعت 5:30 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

آموزش سئوی فروشگاه اینترنتی

قطعا دغدغه کسانی مثل شما که فروشگاه اینترنتی دارند و تمام کارهای لازمه از جمله مجوز ها ,کامل بودن محصولات,ظاهر وبسایتی عالی,داشتن کاتالوگ محصولات و از این قبیل کارها را انجام داده اند ولی در این میان جای یک مورد خالیست آن هم ورود کاربر به سایت شما که بهترین راه حل موجود سئوی فروشگاه اینترنتی شماست.
سئوی فروشگاه اینترنتی:
اما سئوی فروشگاه اینترنتی کاری زمان بر و سخت تر است و نیازمند صبر خواهد بود پس بنابراین باید در دوره ای از زمان سئوی فروشگاه شما انجام شود تا نتیجه ی لازمه را بگیرید .
اما سئو برای یک فروشگاه اینترنتی شامل سئوی داخلی و سئوی خارجی می شود و هر کدام از این بخش ها شامل موارد فراوانی می شود که در ادامه سعی می کنیم به آنها اشاره کنیم.

سئوی داخلی فروشگاه اینترنتی:
کلمات کلیدی جستجوشده:
اولین قدم در سئوی داخلی برای یک فروشگاه اینترنتی این است که بدانیم چه نوع کلماتی را برای عناوین صفحات و محصولات قرار دهیم قابل جستجو باشند کلمات کلیدی همان عبارات یا کلماتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو به تکرر جستجو می شود و کاربر با جستجوی آن کلمه نیاز خود را پیدا می کند.

پیشنهاد کلمه کلیدی در فروشگاه های بامیلو و دیجی کالا:
قطعا اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید و یا فروشگاه اینترنتی دارید رقیبانی همچون دیجی کالا و بامیلو که دو فروشگاه اینترنتی بزرگ فارسی زبان هستند در روبروی شما قد علم کرده و باید از آنها کمک بگیرید.

خوب برای اینکار می تونید وارد وبسایت دیجی کالا و یا بامیلو شوید و در بالای صفحه قسمت جستجو نام محصول خود را تایپ کنید برای مثال در تصویر زیر گوشی سامسونگ گلکسی را جستجو کردیم و پیشنهاداتی در نوار زیرین بصورت فهرست وار به شما داده میشود.
اما کلمات کلیدی که که در دیجی کالا هنگام جستجو به شما پیشنهاد داده میشه به خوبی تحلیل شده اند و بسیار مناسب کار شما خواهند بود.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی دو یا سه سیلابی را انتخاب کنید شاید این کلمات زیاد جستجو نشوند ولی قطعا رقبای کمتری دارند و می توانید انها را با پیشنهادات دیگر مختلط کرده و در پروسه سئوی فروشگاه اینترنتی خود به کارببرید.

اما نکته ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که دسته بندی های سایتهای رقیب مثل دیجی کالا را بررسی کنید معمولا در دسته بندی های اصلی فروشگاه بهترین و کارامد ترین کلمات کلیدی قرار می گیرند تا بتوانند مشتریان را به سمت فروشگاه بکشانند.

اما درباره محصول چی بنویسید؟

بهتره مزایا و ویژگی های محصول برای مشتریان را بنویسید و در مورد محصول بصورت تخصصی بحث کنید و بگویید که چه تفاوتی با محصولات مشابه دارد(با این کار یک مزیت رقابتی ایجاد کرده اید)

بهینه سازی تصاویر محصول:
وجود تصاویر در یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است بهتره از تصاویر واقعی و تصاویری که خودتان از محصول گرفتید استفاده کنید و لوگوی فروشگاه را در گوشه ای از آن قرار بدید و تگ های alt تصویر را فراموش نکنید حتما کلمه کلیدی را در آن قرار دهید البته هر تصویر را سعی کنید کلمات کلیدی مرتبطی با صفحه استفاده کنید تا over optimize نکرده باشید و گوگل به شما شک نکند.

تگ alt برای این است که زاگر زمانی تصویر شما به هر دلیلی نشان داده نشد نوشته ای که در تگ alt قرار داده اید را برای مخاطب شما نشان می دهد.

بهینه سازی url های صفحه ی محصول:
url ها هم به مراتب مهم هستند از اعداد و کلمات نامفهوم در url های صفحه ی محصول به هیچ عنوان استفاده نکنید بهتره url ها کوتاه باشند اما دوحالت برای انتخاب url وجود دارد به زبان فارسی کلمه کلیدی را در url بیاوریم یا کلمه کلیدی را به انگلیسی ترجمه کرده و در ادرس url قرار دهید از نظر ما این حالت بهترین حالت ممکن است.

به مثال زیر توجه کنید:

شما صفحه ای با این url دارید

mysite.ir/category/store/main/men-bag


این url خیلی باب میل گوگل نیست چون از کلمه کلیدی اصلی در منو ها استفاده نکرده و نحوه ی درست به این صورت است

mysite.ir/store/bag/men-bag

این url برای گوگل قابل حضم تر است و می تواند رتبه ی بهتری در نتایج بگیرد.

برچسب ها : سئوی فروشگاه اینترنتی ,
+ نوشته شده در 1397/4/28ساعت 11:47 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

سئوی داخلی(onsite-seo) چیست؟

سئوی داخل سایت در واقع به موتورجستجوی گوگل کمک می کند که داخل وبسایت را بهتر پردازش کند و هدف از این کار خوانایی صفحات , راحتی کاربر و مفید بودن آن وبسایت برای کاربران می باشد.

اما نکته ی مهم دیگر این است که شما با کمک بهینه سازی داخل وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی می توانید در نتایج جستجو کسب رتبه کنید و جایگاه بهتری را صاحب شوید.


تولید محتوای سایت:

از مهمترین عوامل سئوی داخلی سایت محتوای یک وبسایت می باشد محتوایی که نیاز مخاطب را برطرف کند باید محتوایی تولید و عرضه کنیم که تقاضا داشته باشد این محتوا می تواند شامل صفحه ای از ویکی پدیا,متن,صوت,تصویر و یا ویدئو باشد.

محتوا باید مرتبط با موضوع وبسایت ما باشد از دیدگاه بسیاری از کاربران اگر محتوایی مرتبط با نیاز آنها نباشد و نتواند نیاز آنها را برطرف کند نمی توانند آن را منتشر کنند یا به آن لینک بدهند همچنین موتورهای جستجو هم نمی توانند ترافیکی به وبسایت ارسال کنند


تگ عنوان(title tag):

اما دومین فاکتور سئوی داخلی تگ عنوان است که بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین چیزی که یک کاربر در نتایج می بیند تگ عنوان می باشد و ماهیت صفحه یمورد نظر را برای شما روشن می کند و همچنین انتخاب عنوان خوب و جذاب می تواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی صفحه شما کنند.


تگalt یا متن جایگزین تصاویر:

اضافه کردن تگ alt به تصاویر در سئوی داخلی اولویت بالایی دارد و به درک یک تصویر برای فهم کاربران کمک زیادی می کند. همینطور موضوع صفحه و تصویر مربوط را به خزنده های موتور جستجو عنوان می کند تا راحت تر موضوع مطلب صفحه را متوجه شوند و ان را ایندکس کنند.

اگر زمانی تصویر نتواند به درستی بارگیری شود و نشان داده نشود متن جایگزین آن نمایش داده می شود و کاربر متوجه خواهد شد که تصویر در مورد چه چیزی بوده است.

این تگ ماهیت تصویر شما را برای کاربران و جستجوگر گوگل روشن می کند بهتر است زیاد از کلمات کلیدی در تگ alt استفاده نکنید و به طور مختصر توصیفی را بنویسید تا از دیدگاه الگوریتم های گوگل جریمه نشوید.


تگ های عنوان H1 تا H6 :

اگر شما اخباری را در روزنامه ها خوانده باشید متوجه خواهد شد که تیترهای مهم با اندازه ی درشت و تیترهای کم اهمیت تر با اندازه های کوچک تر به نمایش درامده است .

اگر وبسایت خود را مانند روزنامه درنظر بگیرید مطالب صفحات شما همان مقالات هستند پس باید عنوان اصلی هر مطلب با تگ H1 نمایش داده شود و سرتیترهای کم اهمیت تر داخل متن با تگ های H2,H3,H4,H5 و H6 نشان داده شوند البته بهتره تا حداکثر تگ H4 در یک صفحه استفاده کنیم چون عنوان های با تگ های خیلی کوچک بی اهمیت تر خواهند شد.


لینک به منابع خارجی:

زمانی که شما مقاله ای را منتشر می کنید بهترین کار این است که به منابع خارجی لینک بدهید در نگاه اول شاید با خودتان فک کنید این چه کاریست سایت مقصد سود زیادی می برد اما شما هم به همان اندازه سود خواهید برد زیرا با لینک به منایع معتبر از منظر گوگل مقاله ی شما را مهم و معتبر می داند و به پروسه ی سئوی داخلی شما کمک می کند لینک به منابع خارجی مهرتاییدی بر معتبر بودن مقاله ی شماست.


ریسپانسیو(واکنشگرا بودن):

از سال ۲۰۱۴ استفاده از موبایل های هوشمند اوج گرفت و در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار شرکت گوگل اعلام کرد وبسایت هایی که واکنشگرا نباشند شامل جریمه خواهند شد و در نتایج افت رتبه خواهند داشت بعد از گذشت چند سال گوگل بسیار جدی تر این فاکتور سئوی داخلی را پیگیری می کند و سایت هایی که در نسخه های موبایلی ریسپانسیو نباشند آنها را در نتایج موبایلی در نتایج پایین نشان می دهد و یا انها را از نتایج موبایلی حذف خواهد کرد.


سئوی داخلی(onsite-seo) چیست؟

http://www.nopaweb.com/blog/education-seo/what-is-onsite/


برچسب ها : سئوی داخلی ,
+ نوشته شده در 1397/4/22ساعت 6:28 توسط علی | | تعداد بازدید : 1

سئوی خارجی وبسایت

به اقداماتی که خارج از وبسایت شما انجام می شود تا در نتایج صفحات موتورهای جستجو تاثیر بگذارد سئوی خارجی گفته می شود.بهینه سازی سئوی خارجی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو و درک و محبوبیت بهتر وبسایت و کسب اعتماد و افزایش قدرت یک وبسایت است.

سئوی خارجی در وبسایت های معتبر در اینترنت (صفحات,سایتها,افراد و…) انجام می شود و به شما لینک داده می شود و یا بصورت تبلیغی در منابع معتبر اینترنتی از شما یاد می شود که به طور موثری در معتبر شدن و افزایش کیفیت مطالب شما تاثیر دارد.


با این که عوامل جستجو و الگوریتم گوگل در حال تغییر هستند ولی هنوز اعتماد,قدرت و اعتبار که از معیارهای سئوخارجی صورت هستند نقش مهمی را برای صفحات وبسایت ما دارند.


با این حال از الگوریتم گوگل در مورد سئوی خارج سایت مطلع نیستیم ولی بیش از ۵۰ درصد وزن فرآیند بهینه سازی سایت را عوامل خارجی حمل می کنند و از اهمیت خاصی برخوردار هستند.


لینکسازی در سئوی خارجی:

موتورهای جستجو از لینکها به عنوان نشانه هایی از کیفیت مرتبط با محتوا یاد می کنند و اصولا وبسایت هایی که لینکهای باارزش بیشتری دارد از رتبه بهتری نسبت به سایتهایی که لینک های کمتری دارند برخوردار هستند.


در سئوی خارجی وبسایت سه نوع روش لینک سازی اصلی وجود دارد که شامل:لینکهای طبیعی,لینکهای ساخته شده به صورت دستی و لینکهای خود ایجاد شده می شود.


لینکهای طبیعی:

لینکهایی هستند که بدون انجام کاری از سوی صاحب سایت ایجاد می شود

برای مثال:

شما سایتی در زمینه بررسی لوازم دیجیتال دارید وبسایتی دیگر که در زمینه ی فروش لوازم دیجیتال فعالیت می کند به شما لینک می دهد این لینک به صورت طبیعی ایجاد شده است


لینکهای ساخته شده بصورت دستی:

اجرای این نوع ساخت لینک به صورت دستی است شما از مشتریان خود یا کاربران خود می خواهید که مقاله ی شما را به اشتراک بگذارند.


لینک های خود ایجاد شده:

لینکهایی که توسط یک متخصص بهینه سازی سایت و یا صاحب خود وبسایت انجام می شود که در دایرکتوری های آنلاین,انجمن ها,کامنت ها و یا به صورت یک پست مهمان با لینک anchor text ساخته شده است.


جدا از این بحث که لینک ها در سئوی خارجی که چگونه به دست می آیند کسانی که بیشترین تلاش را در زمینه لینک بیلدینگ می کنند اغلب افرادی هستند که بیشترین سهم رتبه های بالاتر را کسب می کنند.


اما لینک های باکیفیت ویژگی هایی دارداز جمله:


محبوب بودن وبسایتی که به ما لینک می دهد

مرتبط بودن موضوع وبسایت ما با وبسایت بک لینک دهنده

لینکها ثابت باشند و بعد از مدتی پاک نشوند

استفاده از متن anchor text در لینک سازی

اعتبار سایت لینک دهنده

تعداد لینکهای دیگر در صفحه ی لینک دهنده به وبسایت ما

میزان اعتبار صفحه (page authority) و اعتبار دامنه (domain authority) سایت لینک دهنده

فاکتورهای دیگر سئوی خارجی:

اغلب موارد لینکسازی که خارج از وبسایت اتفاق می افتد به پیشرفت شما در نتایج موتورجستجو خیلی کمک می کند ولی موارد زیر هم از این امر بی بهره نیستند:


بازاریابی شبکه های اجتماعی

وبلاگ نویسی(پست مهمان)

برندسازی نام تجاری و نام خودمان

بازاریابی نفوزی(اینفلوئنسرمارکتینگ)

نتیجه ی هر کدام از فعالیت های بالا به گونه ای است که خارج از وبسایت شما اتفاق می افتد و هر کدام نتایج و تاثیرات مختص به خود را دارد

روشهایی مثل لینک به مرجع,اشاره ای به نام تجاری یا وبسایت شما,که با استفاده از روشهای بالا اتفاق می افتد به نوعی طرز تفکر مرتبط بودن موضع وبسایت لینک دهنده با وبسایت ما را زیر سوال می برد.


سئوی خارج از سایت به رفتار و عملکرد انسان بستگی دارد (در واقع اگر افراد محتوا و مرجعی را دوست داشته باشند آن را به اشتراک می گذارند)


نکاتی مهم برای بهینه شدن پروسه ی سئوی خارجی :

۱-سعی کنید در لینکسازی از کلمات کلیدی استفاده کنید اما مواظب باشید زیاده روی نکنید تا از دست دست جریمه های google در امان باشید.


۲-مقالاتی که در وبسایت خود منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید تا هم سریعتر ایندکس شود و هم برای شما لینکی باارزش محاسبه شود.


۳-پست مهمان را فراموش نکنید تا به امروز از با ارزش ترین روشهای لینک بیلدینگ در فرآیند سئو می باشد و بهترین نتیجه را خواهید گرفت البته بهتره از کیفیت وبسایت موردنظر اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.


۴-سعی کنید با استفاده از ابزار moz.com اعتبار صفحه و دامنه وبسایت هایی را که می خواهید از آنها لینک بگیرید را بررسی کنید تا از اعتبار بالایی برخوردار باشند.


۵-با استفاده از افرادهنرمند و محبوب کسب و کارتان را معرفی کنید تا به مرور برند شوید و همه جا در مورد شما صحبت شود با این کار اعتبار و لینک های بسیاری را به سمت خودتان روانه می کنید.


۶-در انجمن ها فعال باشید و به سوالات افراد در زمینه ی کاری خود پاسخ دهید و حتما مقالات خودتان را در انجمن های معتبر منتشر کنید.


۷-حتما با اجرای کمپین های مختلف یا ایجاد مسابقات متعدد افراد را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب وبسایتتان کنید تا نزد موتورهای جستجو محبوب شوید.


۸-اینفوگرافیک های بسیار زیبا و کاربردی درست کنید و لینک خود را در آنها بگذارید و در رسانه های اجتماعی و شبکه های اشتراک گذاری عکس منتشر کنید با این روش افراد اینفوگرافیک شمارا در وبسایت یا مقالات خود به اشتراک می گذارند و لینکهای باکیفیتی نصیب شما می شود.


۹-در دایرکتوری آنلاین معتبر لینک وبسایت خود را ثبت کنید معمولا این لینکها do follow هستند و به وبسایت شما ارزش زیادی می دهند.


۱۰-ویدئو مارکتینگ از بهترین روشها در سئوی خارجی سایت است و وبسایت هایی وجود دارند که به راحتی شما می توانید ویدئوهای خودتان را در آنها قرار دهید و لینک به وبسایت خودتون بدهید این روش بسیار موثر است.


۱۱-ساخت اسلایدهای آموزشی و اشتراک گذاری در شبکه های اشتراک گذاری همانند slidshare و قرار دادن لینک خود در این سایتها لینکهای باکیفیتی برای خود می گیرید.


۱۲-سایت های پرسش و پاسخ از منابع خوبی برای اجرای سئوی خارجی وبسایت شما می باشد در این گونه وبسایت ها فعالیت کرده و پاسخ دیگر کاربران را بدهید با این کار لینکهای با کیفیتی می گیرید.


۱۳-نوشتن کتاب یکی از کارهای مهمی است که شما را بزند می کند و باعث می شود مردم به شما اعتماد کنند و در مورد شما صحبت کنند حتما نوشتن کتاب در زمینه ی کاری خود را فراموش نکنید.


برچسب ها : سئوی خارجی وبسایت ,
+ نوشته شده در 1397/4/18ساعت 12:44 توسط علی | | تعداد بازدید : 3

۱۳ تکنیک افزایش سرعت سایت

شما اگر وارد وبسایتی شوید و سرعت سایت موردنظر افتضاح باشد اگر بیشتر ۵ الی ۱۰ ثانیه زمان ببرد تا آن سایت برای شما نمایش داده شود مطمئنا صبر شما تمام می شود و از وبسایت خارج می شوید و سرعت برای سایت موردنظر یک فاکتور تاثیرگذار در سئو وب سایت به حساب می آید.

سرعت سایت به دوبخش تقسیم می شود بخش اول سرعت بارگزاری است که میزان زمانی که محتوای یک صفحه برای شما در مرورگر به نمایش در می آید و بخش دوم سرعت پاسخگویی سرور میزان مدت زمانی است که از سمت سرور به سمت مرورگر دیتا ارسال کند.

تکنیک های افزایش سرعت سایت

اگر می خواهید در گردانه ی رقابت سئوباشید باید فاکتور سرعت وبسایت را جدی بگیرید google اعلام کرده وبسایت هایی که از سرعت پایینی برخوردار هستند امتیاز منفی داده و طبق الگوریتم کافئین گوگل آنها را جریمه کرده و رتبه هایشان را تنزل می دهد پس باید سرعت وبسایت را افزایش دهیم تا کاربران زیادی را به وبسایت هدایت کنیم.


همینطوربهبود سرعت وبسایت باعث افزایش نرخ تبدیل می شود ۴۷ درصد از کاربران علاقه دارند که صفحه ی مورد نظرشان ۲ ثانیه یا کمتر نمایش داده شود و ۴۰ درصد از کاربرانی که ۳ ثانیه یا بیشتر منتظر بمانند وبسایت را ترک می کنند این به این معنی است اگر وبسایت شما بیش از ۳ ثانیه بیشتر به نمایش دربیاید نیمی از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد.


در یک نظرسنجی که از کاربران گرفته شد نتایج جالبی به دست امد ۵۲ درصد انها گفته بودند که سرعت وبسایت در وفاداری به وبسایت مهم است و ۴۴ درصد بیان کرده اند که تجربه ی خوبی را نداشته اند. در این نظرسنجی بسیار جالب مدت زمان ۱ ثانیه کمتر رضایت مشتریان را تا ۱۶ درصد افزایش دهد.اما از سال ۲۰۱۷ که سرعت سایت از معیار های مهم گوگل شده نتایج موبایلی هم تحت تاثیر بوده و گوگل وبسایت های دارای سرعت کم را در موبایل افراد نمایش نمیدهد و کاربری برای آنها ارسال نمی کند.


بهترین زمان سرعت لود سایت چقدر است؟

بهترین زمان سرعت سایت ۳ ثانیه است و بر اساس گزارش های دریافتی گوگل اکثر وبسایت ها نزدیک به این معیار نیستند.در تحلبلی که از وبسایتهای مختلف که نزدیک به ۱ میلیون صفحات فرود تبلیغاتی داشتند ۷۰ درصد صفخات که از ۱۲۶ کشور مختلف بودند تقریبا ۷ ثانیه طول کشید تا محتوا به نمایش در بیاید.


و هیچ کدام از آنها نزدیک به بهترین زمان یعنی ۳ ثانیه نبودند.اگر درموبایل وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا نشان داده شود تا ۵۳ درصد از کاربران خود را از دست می دهد.


اما چگونه سرعت سایت را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهیم؟

تکنیک های زیادی وجود دارد که بتوان سرعت وبسایت را افزایش داد و تجربه ی کاربری را بهبود بخشید در این مقاله ما بیش از ۲۰ روش را برای شما خواهیم گفت تا بتوانید سرعت وبسایت خودتان را بهینه کنید.

نیازی نیست ترسی داشته باشید و تمامی تکنیک های این مقاله را یک روزه انجام دهید اگر شما در گذشته روی وبسایت خود کار کرده باشید ممکن است سایت شما با بعضی از روشهای افزایش سرعت تطبیق دارد و نیازی به انجام آن نیست.


۱-درخواست های http را کاهش دهید

درخواست http برای هر یک از عناصر در صفحه ساخته شده اند بنابراین هرچه عناصر داخل صفحه بیشتر باشد درخواستهای بیشتری به سمت سرور داده می شود

اگر از مرورگر گوگل کروم یا فایر فاکس استفاده می کنید می توانید با کلیک راست کردن روی صفحه از ابزار inspect elements به بخش network رفته و تعداد درخواست ها برای صفحه ی موردنظر را مشاهده کنید.

در قسمت name نام فایل های روی صفحه قسمت size هم اندازه هر فایل را نشان می دهد و time هم زمان لود هر فایل را نشان می دهد.

در گوشه ی پایین سمت چپ تعداد درخواست ها را می بینید.کاهش تعداد این درخواست ها سرعت سایت شما را افزایش می دهد پس با بررسی فایل های غیر ضروری تعداد درخواست ها را کم کنید.


۲-ترکیب و بهینه کردن فایل ها

در حال حاضر که تعداد درخواست های صفحات خود را می دانید بر روی کاهش آنها تمرکز کنید بهترین اولویت بهینه کردن و ترکیب فایل های css,html, وجاوا اسکریپت هست.

این فایل ها بسیار مهم هستند زیرا نقش مهمی در ظاهر وبسایت شما دارند و هر که کاربر از وبسایت شما بازدید می کند به تعداد درخواست ها اضافه می شود.

شما می توانید با حذف و ترکیب فایل های خود تعداد فایل ها را کاهش دهید و در نهایت از تعداد درخواست ها کم می شود این زبان های برنامه نویسی ساخت یک سایت را آسان می کنند اما در مواقعی باعث ایجاد کدی اضافی می شوند که سرعت صفحات سایت شما را کاهش می دهد.

Css,html و جاوا اسکریپت می تواند شامل فونت های گوگل هم شود با استفاده از افزونه wp-Rocket می توانید این مشکل را برطرف کنید


کاهش زمانی اولین بایت(TTFB)

علاوه بر زمان لازم برای بارگزاری کامل صفحه ی شما نگاهی به میزان زمان لازم برای شروع بارگیری کنید.اولین بایت مقدار زمانی است که مرورگر باید منتظر بایت اول داده از سرور باشد بسیاری از صاحبان وبسایت ها این مورد را از سمت سرور می دانند.


هنگامی که یک کاربر سایت شما را بازدید می کند http درخواست را به سمت سرور میزبان ارسال می کند.۳ مرحله وجود دارد که باید بین آن درخواست اولیه و بایت اول اتفاق بیفتد:

۱-مراجعه به DNS

۲-پردازش سرور

۳-واکنش

شما باید این روند را کنترل کنید و با استفاده از ابزار مرورگر chrome ببینید چقدر طول می کشدبرای دسترسی به ابزار برنامه نویسی در کروم به تب network بخش waterfall بروید.شما می توانید از ابزارهای شخصی رایگان مانند WebPageTest هم استفاده کنید.اگر مدت زمانی زیادی طول بکشد باید در پیکربندی های سرور بررسی کنید تا مشکل حل شود.


زمان پاسخ سرور را کاهش دهید

یکی از بزرگترین عوامل در میزان بارگزاری صفحه ی شما زمان جستجوی DNS است.DNS یا سیستم نام دامنه یک سرور با یک پایگاه داده از آدرس هاست وقتی یک کاربر ادرس URL را داخل مرورگر می نویسد IP شما تبدیل به یک نام می شود که نشان دهنده ی موقعیت آنلاین است.

برای مثال وقتی شما در ادرس مرورگر خود ادرس example.com را می زنید شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت شما جستج.ی DNS را انجام می دهد.و IP مرتبط با آن URL را پیدا می کند معمولا DNS شما به ISP شما مربوط است پس بهتره آن را تغییر بدهید.


برچسب ها : افزایش سرعت سایت ,
+ نوشته شده در 1397/4/13ساعت 13:41 توسط علی | | تعداد بازدید : 3

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

یک حقیقتی وجود دارد که اکثر صاحبان وبسایت نمی دانند که توسط الگوریتم پاندا گوگل جریمه شده اند و دسته ی دیگر هنوز مطمئن نیستند که توسط این الگوریتم جریمه شده اند.

الگوریتم پاندا چیست؟

حتما نام این الگوریتم به گوش شما آشنا هست الگوریتم پاندا توسط موتور جستجوی گوگل پشتیبانی می شود و هدف آن نمایش بهتر نتایج به کاربران است.


گوگل پاندا وظیفه دارد محتوای وب را بررسی و مرور کند و در صورت وجود اشتباهات مثل مطالب کپی در وبسایت آنها را جریمه کند.


اگر رتبه ی وبسایتی کاهش پیدا کند و در مدت زمان زیادی طول بکشد مطالب وبسایت نتوانسته گوگل را قانع کند و باید تغییرات اساسی در محتوا ایجاد شود حتی وبسایتهای در حال رشد هم احتمال دارد توسط الگوریتم پاندا جریمه شوند.


حقیقت دیگر این است که در هنگام سئو سایت امتیازات بیشتری از سوی موتورجستجو و از طرف دیگر احتمال مجازات از سوی گوگل پاندا با توجه به فرآیند بهینه سازی وبسایت شما وجود دارد.


الگوریتم پاندا گوگل روی چه مسائلی متمرکز می شود؟

۱-محتوای کم:

صفحاتی که مطالب بسیار کمی در آنها وجود دارد و تنها چند جمله در صفحه ی مورد نظر وجود دارد


۲-محتوای تکراری:

محتوایی که در فضای وب بیش از یکبار تکرار شود و یا در وبسایت ما محتوای تکراری صفحه ای بیش از یکبار بدون هیچ گونه تغییری وجود داشته باشد


برای مثال:


یک شرکت خدماتی ممکن است ۱۰ صفحه ایجاد کند و یک صفحه برای هر شهر ایجاد کند با محتوای یکسان و تنها نام شهر متفاوت است


۳-محتوای بی کیفیت:

صفحاتی که ارزش کمی برای کاربران دارند و نیاز آنها را برآورده نمی کند.


۴-محتوای نامعتبر:

محتوای تولید شده توسط منابعی که تایید نشده اند از دیگر موارد حساس پاندا می باشد و گوگل اعلام کرده برای جلوگیری از جریمه شدن توسط این الگوریتم باید نام منبع را در مطالب و نوشته های خود ببرید


۵- مزرعه محتوا:

تعداد زیادی از صفحات بی کیفیت که از چندین صفحات دیگر جمع اوری می شوند برای مثال:


وبسایتی که تعداد زیادی نویسنده داارد تا هر کدام بر اساس جستجوهای مردم مطالبی را در سایت ایجاد کنند تا جستجوها را در بر بگیرد


۶- محتوای تولید شده توسط کاربر بی کیفیت:

برای مثال وبلاگی که پستهای مهمان را منتشر می کند که کوتاه است و پر از اشتباهات دستوری و املایی و فاقد اطلاعات معتبر می باشد که در فصای وب بسیار زیاد یافت می شود.


۷- نسبت محتوا به تبلیغات:

صفحاتی که بطور عمد پر از تبلیغات پولی است که بجای محتوای اصلی در صفحه جای گرفته است.


۸-وبسایت های بلاک شده توسط کاربران:

وبسایتهایی که توسط کاربران بلاک یا توصیه نمی شوند از خط قرمزهای گوگل پاندا می باشد.برای مثال با استفاده از افزونه web of trust می توان مشاهده کرد که کدام وبسایت ها توسط کاربران رای کمتری گرفته اند و توصیه نمی شوند.


۹-عدم هماهنگی محتوا با جستجوها:

شما به دنبال کلمه ای راا جستجو می کنید و وقتی نتیجه ای را انتخاب می کنید ولی محتوای نشان داده شده در صفحه با جستجوی شما یکسان نیست و متفاوت است.


برای مثال شما به دنبال وبسایتی در زمینه ی مشاوره سئو می گردید ولی وقتی نتیجه ی جستجو را انتخاب می کنید وبسایتی پر از تبلیغات نشان داده می شود.


چطور متوجه شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؟


یکی از شناخته شده ترین نشانه ها کاهش ناگهانی ترافیک ورودی از گوگل است که این کاهش می تواند تا ۸۰ درصد کاهش بازدید هم ادامه داشته باشد.


البته این را هم باید در نظر بگیریم که خیلی از فاکتورهای دیگر می توانند در کاهش ترافیک ما نقش اساسی داشته باشند مانند تعداد رقبا در کسب و کار شما که باید انها را بررسی کنید که قبل از شما بوده اند و چه کارهایی را انجام داده اند تا رتبه ها و ورودی های زیادی را می گیرند.


در بخش وبسترتولز گوگل بخش مجازات های دستی (گزارش های رسیده)را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاری بر خلاف قوانین انجام نداده اید.


زمانی که رتبه های خوبی را کسب می کنید ممکن است بروزرسانی های گوگل رخ دهد و شما باید بروزرسانی ها را بررسی و بر آنها آگاه باشید


اگر کاهش رتبه ی شما در بازه ی زمانی تاریخ بروزرسانی باشد ممکن است شما جریمه شده باشید و باید مشکلات را شناسایی و رفع کنید.

چگونه از جریمه های الگوریتم پاندا رهایی پیدا کنیم؟

الگوریتم پاندا بیشتر در حال بروزرسانی هست و بهبود وبسایتی که جریمه ده کمی دشوار به نظر می رسد پس بهتر است روی کیفیت محتوا تمرکز کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم


البته لیست اقدامات زیر هم می تواند کمک زیادی به ما کند:


۱-از شیوه های مزرعه محتوا دوری کنیم و اگر مطالبی این چنینی در سایتمان داریم انها را بهینه کنیم


۲-بالا بردن کیفیت محتوا برای جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار


۳-عدم استفاده از تبلیغات در صفحات بجای محتوا


۴-بررسی مرتبط بودن جستجوهای کاربر با محتوای صفحه ی شما


۵-حذف محتوای تکراری در وبسایت و یا نگارش مجدد آنها


۶-بررسی محتواهایی که توسط نویسنده ی معتبری تولید شده باشد و نیاز مخاطبان را رفع کند.


در نهایت وبسایت هایی که محتوای باکیفیتی تولید می کنند ترسی از این الگوریتم و بروزرسانی های آن ندارند اما اگر وبسایت مشکوک باشد ممکن است در برخی موارد توسط گوگل پاندا جریمه شده باشد.


بهترین راه حل برای وبسایت کسب و کار شما در فضای وب داشتن نام تجاری معتبر در فضای مجازی و تولید محتوای باکیفیت و منبع شدن در کسب و کار خود می باشد.



برچسب ها : الگوریتم پاندا ,
+ نوشته شده در 1397/4/9ساعت 5:39 توسط علی | | تعداد بازدید : 4

× بستن تبلیغات